تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

سن کسانی که برنامه همایش بانوان شاغل در شهرداری را اجرا کردند، زیر هشت سال بوده است

شهردار تهران تاکید کرد: کسانی که برای مراسم اجرای گروه هنری در همایش روز گذشته بانوان شاغل در شهرداری تهران، برنامه‌‌‌ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه‌هایی که آنجا برنامه‌‌‌ای را اجرا کرده و گل‌‌افشانی کردند، زیر هشت سال بوده است.

رویداد۲۴-شهردار تهران تاکید کرد: کسانی که برای مراسم اجرای گروه هنری در همایش روز گذشته بانوان شاغل در شهرداری تهران، برنامه‌‌‌ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه‌هایی که آنجا برنامه‌‌‌ای را اجرا کرده و گل‌‌افشانی کردند، زیر هشت سال بوده است.محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حاشیه آئین گشایش بوستان نفس گفت: کسانی که برای مراسم اجرای گروه هنری در همایش روز گذشته بانوان شاغل در شهرداری تهران، برنامه‌‌‌ریزی کرده بودند، اعلام کردند سن همه دختر بچه‌هایی که آنجا برنامه‌‌‌ای را اجرا کرده و گل‌‌افشانی کردند، زیر هشت سال بوده است؛ بنابراین از نظر شرعی نیز اشکال شرعی وجود نداشته ولی البته من قبول دارم که بهتر بود آن قسمت از برنامه  اجرا نم‌‌ شد.

وی با بیان اینکه من هنرمندانی که برنامه را اجرا کردند، تشویق کردم در غیر این صورت بچه‌‌ها زیر ۹ سال سن داشتند، اظهار داشت: چه دلیلی داشت که سالن را ترک کنم؟ برنامه برای بزرگداشت روز زن و حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و دو هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران در آنجا حضور داشتند، من نیز به احترام آنها در آن برنامه شرکت کرده بودم.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه‌ریزی طوری بود که من بعد از مراسم هنری به سالن برسم اما چون برنامه آنها با تاخیر شروع شده و به جای ساعت ۹، ساعت ۱۰:۱۵ برنامه را شروع کرده بودند، من برای برنامه هنری هم در سالن بودم.

نجفی با بیان اینکه به نظر من در عین حال که انتقاداتی به اجرای برنامه وارد است و بهتر بود این قسمت از برنامه حذف شود اما دلیلی برای ترک مراسم وجود نداشت، تصریح کرد: ما قبلا هم گفتیم و از این به بعد هم می‌‌گوییم که باید مناسبت‌‌های عید و شادی را پاس بداریم و برنامه‌‌های شاد و با نشاط اجرا کنیم اما در عین حال پایبندی به ارزش‌‌ها و شئون اخلاقی و فرهنگی جزو ضروریات دین و فکر ما است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که بعد از اجرای برنامه، با توجه به اینکه عده‌‌‌ای ایرادات و انتقاداتی را مطرح کردند، من نیز مجددا تاکید کردم که در هر برنامه فرهنگی و هنری و جشن‌‌‌های ملی و مذهبی که از سوی شهرداری اجرا می‌‌شود باید شئونات و ارزش‌‌های اسلامی به طور کامل رعایت شود، خاطرنشان کرد: در این مورد خاص هم علاوه بر تذکر داده شده، درخواست کردم گزارش مکتوبی نیز داده شود که آن گزارش را در اختیار مردم قرار می‌‌‌دهیم.

شهردار تهران افزود: انتقاداتی که وارد شده شاید در یک حدی درست باشد و بهتر بود این بخش از برنامه که از دختربچه‌ها استفاده کردند، اصلا برگزار نمی‌شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان