تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

برنامه اتصال 18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا خرداد سال آینده 18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می شوند گفت: زیر ساخت لازم برای اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

رویداد۲۴-دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا خرداد سال آینده 18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می شوند گفت: زیر ساخت لازم برای اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

ضرورتی برای اصلاح ساختارها و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول افزود:همزمان با دهه فجر امسال یکهزارو 246شهر کشور به شبکه اینترنت 'تری جی' و 'فور جی'متصل شدند که امیدواریم این اینترنت پرسرعت موبایل در روستاها نیز فعال شود.

وی اظهارکرد: نقشه 64 هزار روستای کشور تهیه، و روستاهایی که سرویس ارتباطی ندارند مشخص شده، که امیدواریم با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،شکاف دیجیتالی در بین روستاها جبران شود.

وی به تحول اقتصاد دیجیتالی در کشور اشاره کرد و افزود:در آینده بسیاری از ارتباطات و صنایع روستایی ،حکمرانی و تراکنش ها درکشور دچار تحول می شود و مدیریت بر اساس مدیریت ارتباطات اداره می شود لذا باید فرهنگ تفکر را در کشور نهادینه کرد.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت:کشور ایران از نظر شاخص های خلاقیت رتبه خوبی در جهان دارد و رتبه چهارم دنیا در تربیت مهندس متعلق به ایران است ولی در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید ذهنیت و نگرش ها در عرصه دیجیتال تغییر یابند اظهار کرد: اینکه برای پرورش ماهی، اخذ 52 مجوز نیاز است نشان می دهد هنوز خیلی باید در عرصه فناوری اطلاعات تلاش کنیم.

جوانبخت جوان گرایی را از ضرورت های جامعه دانست و گفت: با حضور یک وزیر جوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سن مدیران منصوب در این وزارتخانه از میانگین 55 سال به 45 سال کاهش یافته است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان