تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

ثبت 1110 لبخند در مناطق صفر مرزی

مرور خاطرات روزهای کودکی بدون مرور خاطره کفش‌های نو، یک چیزی کم دارد. خاطره کفش‌هایی که از شدت نو بودن برق می‌زد و تا رسیدن عید نوروز و دید و بازدید‌ها، روزی چند بار به پا می‌کردیم و هربار با احتیاط به‌داخل جعبه باز می‌گرداندیم تا نکند از ریخت و قیافه بیفتند.

رویداد۲۴-مرور خاطرات روزهای کودکی بدون مرور خاطره کفش‌های نو، یک چیزی کم دارد. خاطره کفش‌هایی که از شدت نو بودن برق می‌زد و تا رسیدن عید نوروز و دید و بازدید‌ها، روزی چند بار به پا می‌کردیم و هربار با احتیاط به‌داخل جعبه باز می‌گرداندیم تا نکند از ریخت و قیافه بیفتند.شاید این خاطره برای کودکان و نوجوانان امروز که جنس زندگی‌شان بسیار متفاوت از زندگی‌هایی است که در گذشته تجربه شده است دور از ذهن باشد، اما کودکان و نوجوانانی که به‌دلیل مسافت طولانی محل سکونتشان تا پایتخت و شهرهای بزرگ این کشور، به فراموشی سپرده شده‌اند، از این خاطره بخوبی استقبال می‌کنند.

دانش‌آموزان با استعداد وتوانمندی که به توجه بیشتر احتیاج دارند و قدر مهربانی و مهرورزی را بخوبی می‌دانند.
اهدای کفش‌های نو به دانش‌آموزان مناطق صفر مرزی (غرب و شرق ایران)، تصمیمی بود که اعضای یک مؤسسه خیریه در کشور گرفتند و با عملی ساختن آن، تصاویری از لبخند هزار و 110 دانش‌آموز مرزنشین را به ثبت رساندند که تماشای این تصاویر حس زندگی را در وجود هر بیننده‌ای زنده می‌کند.
آذر مبارکی- سرپرست این مؤسسه خیریه با بیان اینکه در طول سفرهای متعدد به استان کرمانشاه (پس‌از وقوع زمین‌لرزه تا کنون) و استان سیستان و بلوچستان با دانش‌آموزان مستعد و توانمندی آشنا شدم که حمایت از آنها بزرگ‌ترین افتخار برای من و همراهانم به حساب می‌آید، گفت: توجه به این دانش‌آموزان و حفظ کرامت انسانی‌شان، زمینه‌ساز تلاش و انگیزه آنها برای راه پیدا کردن به مسیرهای موفقیت و البته سربلندی سرزمین‌مان می‌شود. خوشبختانه تا به امروز این دیدگاه به قوت خود باقی بوده و دانش‌آموزان هم ما را نسبت به روز قبل امیدوار‌تر کرده‌اند، ضمن اینکه به‌واسطه همین دانش‌آموزان، اتفاقات در خور توجهی برای خانواده‌هایشان نیز رقم خورده است. همه این موضوعات باعث شد تا همزمان با روزهای واپسین سال، تصمیم‌بگیریم هدیه‌ای برای دانش‌آموزان یکی از شهرستان‌های مرزی غرب ایران و یکی از شهرستان‌های مرزی شرق ایران در نظر بگیریم و چه هدیه‌ای بهتر از کفش که خاطرات کودکی بسیاری از افراد بدون احساس خوبی که از خرید کفش‌های نو دریافت می‌کردند بی‌معنا است.
به‌این ترتیب تصمیم‌گرفتیم هزار جفت کفش را به‌عنوان هدیه برای دانش‌آموزان مستعد و مرزنشین غرب و شرق ایران تهیه کنیم و تا قبل از 20 اسفندماه (اکثر دانش‌آموزان سیستان برای کار در باغ‌ها به اطراف می‌روند و نیمه‌های فروردین باز می‌گردند) که مدارس سیستان تعطیل می‌شوند به آنها اهدا کنیم که به‌لطف خداوند و همت همراهان من در مؤسسه خیریه، 110 جفت کفش بیشتر از آن تعداد که در نظر داشتیم نیز تهیه شد و طی روزهای اخیر هزار و 110 جفت کفش به دانش‌آموزان دختر و پسر روستایی شهرستان ازگله که هم‌مرز با کشور عراق است و شهرستان زهک که هم مرز با کشور افغانستان است اهدا شد که تصاویر ارسالی از لبخند این دانش‌آموزان، بهترین پاداشی بود که من و همراهانم دریافت کردیم.

آذر مبارکی با اشاره به حس شیرین نوعدوستی که به‌شدت هم مسری است گفت: در این سال‌ها بخوبی دریافته‌ام که محبت و مهرورزی مسری است و احساس خوبی که از نوعدوستی دریافت می‌شود، زیباترین حسی است که می‌توان از زندگی هدیه‌گرفت. این را وقتی بهتر و بیشتر احساس کردم که دوستانم را در جریان تصمیم‌های مؤسسه خیریه‌مان قرار دادم و آنها نیز در بازه زمانی کوتاه، مهربانی‌شان را روانه ساختند و به این ترتیب موجی از مهرورزی تشکیل ‌شد تا لبخند ارزشمند دانش‌آموزان توانمند و مستعد سرزمین‌مان زیباترین تصویری شود که بر قاب زندگی نقش می‌بندد. به این ترتیب از اعلام تصمیم برای تهیه کفش‌ها تا جمع‌آوری هزینه مورد نظر، زمان زیادی نگذشت چرا که گروه خیرین این مؤسسه بسرعت دست به کار شدند و این انرژی مثبت فروشنده کفش را نیز تحت تأثیر قرار داد به طوری که این فرد دغدغه‌مند نیز تخفیف خوبی برای خرید هزار و 110 جفت کفش ایرانی قائل شد ضمن اینکه خودش نیز در تهیه تعدادی از این کفش‌ها سهیم بود و بدون دریافت مبلغی در قبال آنها، کفش‌ها را به دانش‌آموزان مرزنشین غرب و شرق کشور اهدا کرد.

همچنین رئیس آموزش و پرورش شهرستان زهک نیز همراهی خوبی با گروه داشت و پس از ارسال کفش‌ها به این شهرستان، خودش وارد عمل شده و با رفتن به مدارس مورد نظر و بازدید از دانش‌آموزان، آنهایی را که بدون کفش (با دمپایی) به مدرسه رفته بودند در نظر گرفته و تا پایان زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه از مسئولان خواست تا کفش‌ها را به دانش‌آموزان مورد نظر که به توجه بیشتر احتیاج داشتند اهدا کنند. به‌این ترتیب موجی از شادمانی در دو منطقه صفر مرزی واقع در شرق و غرب ایران که دانش‌آموزانی مستعد و به نسبت فراموش شده دارد به راه افتاد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان