تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

کنست، قانون لغو اقامت ساکنان قدس را تصویب کرد

شبکه المیادین گزارش داد که این قانون اجازه لغو اقامت هر فلسطینی‌ را در قدس شرقی می‌دهد که به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده باشد.

رویداد۲۴-شبکه المیادین گزارش داد که این قانون اجازه لغو اقامت هر فلسطینی‌ را در قدس شرقی می‌دهد که به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده باشد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (چهارشنبه) در بررسی‌های دوم و سوم خود پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به وزیر داخلی رژیم صهیونیستی اختیار لغو حق اقامت دائم از ساکنان قدس شرقی را می‌دهد.

شبکه المیادین گزارش داد که این قانون اجازه لغو اقامت هر فلسطینی‌ را در قدس شرقی می‌دهد که به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده باشد.

امیر اوحانا، نماینده حزب لیکود که این قانون را پیشنهاد داده است، گفت: آیا کسی وجود دارد که معتقد باشد باید ارائه کمک‌های مالی به نیروهای حماس که خواهان کشتن شهروندان اسرائیلی هستند، ادامه یابد.

۴۸ نماینده به نفع این قانون رای داده و ۱۸ تن با آن مخالفت کرده و ۶ نماینده رای ممتنع دادند.

باید رئیس اسرائیل نیز جهت آغاز اجرای این قانون با آن موافقت کند که این گام بیشتر یک اقدام تشریفاتی است.

از سوی دیگر، یوسف جبارین، از نمایندگان عرب در کنست به تصویب این پیش‌نویس قانون واکنش نشان داده و گفت: این قانون با اصول قانون بین‌المللی مغایرت دارد.

جبارین این قانون را «اقدامی تلافی‌جویانه» علیه ساکنان فلسطینی شهر قدس توصیف کرد و افزود: تصویب این قانون در کنست برای دور زدن حکم دادگاه عالی صورت گرفت، چراکه دادگاه عالی اخیراً درخواست وزارت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو اقامت ساکنان قدس را رد کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان