تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

مالکیت معنوی کلید توسعه اقتصاد دیجیتالی است

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مالکیت معنوی کلید توسعه اقتصاد دیجیتالی است و این ثروت معنوی در گستره اقتصاد دیجیتالی را قانون‌گذاران کشور می‌توانند انجام دهند.

رویداد۲۴-ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مالکیت معنوی کلید توسعه اقتصاد دیجیتالی است و این ثروت معنوی در گستره اقتصاد دیجیتالی را قانون‌گذاران کشور می‌توانند انجام دهند.دبیرشورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه  قوانین و مقررات در این حوزه نباید با نگاه محدود کننده همراه باشد و همچنین نباید باعث ایجاد آسیب هم بشود. افزود:  تغییرات به وجود آمده در حوزه فضای مجازی به بازنگری  نیاز دارد و باید  تناسب در مقررات‌گذاری در این فضا از جمله بحث حقوق مالکیت معنوی ضروری است.

 

فیروزآبادی با بیان این‌که در حوزه اقتصادی دیجیتالی نیاز به توجه ویژه به مقررات ، گفت: ما اگر بخواهیم در اقتصاد دیجیتال پیشرفت کنیم، باید تکلیف مالکیت معنوی را پیش از همه روشن و حل کنیم.

وی افزود: امروزه علاوه بر دارایی‌های واقعی، شاهد دارایی‌های مجازی و معنوی هم هستیم و چه بسا بخش بزرگی از دارایی‌های واقعی به دارایی‌های مجازی تبدیل شده باشد که در این حوزه اگر موضوع مالکیت معنوی حل نشود، پیشبردی هم اتفاق نمی‌افتد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان