تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

آمار واژگونی‌ خودروها بالاست/عمده راه‌های روستایی فاقد علائم راهنمایی و خط‌کشی هستند

رییس پلیس راه راهور ناجا نسبت به بالابودن واژگونی‌ خودروها در کشور هشدار داد و گفت: در جاده‌های روستایی علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی درستی وجود ندارد، با توجه به نبود این علائم، راننده قراراست چه چیزی را رعایت کند!

رویداد۲۴-رییس پلیس راه راهور ناجا نسبت به بالابودن واژگونی‌ خودروها در کشور هشدار داد و گفت: در جاده‌های روستایی علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی درستی وجود ندارد، با توجه به نبود این علائم، راننده قراراست چه چیزی را رعایت کند!سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه آمار واژگونی‌ خودروها زیاد است، گفت: یکی از مهمترین علل بروز این حوادث صاف بودن کف جاده‌هاست. همچنین در بسیاری از جاده‌‌های کشور استراحت‌گاه ندارند و یا استراحت‌گاه‌ها برای مسافران بسیار پرهزینه است.

او با بیان اینکه رانندگان یکنواخت رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: رانندگان استراحت کافی در بین مسیر ندارند و همین موضوع باعث افزایش خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. همچنین عدم توجه به جلو توسط رانندگان از دیگر عوامل واژگونی است. صحبت با تلفن همراه و عدم توجه راننده باعث تغییر جهت ناگهانی و خارج شدن خودرو از مسیر اصلی خود می‌شود و باعث بروز تصادف با خودروهای دیگر یا واژگونی می‌شود.

رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه واژگونی خودرو حدود ۴۰ درصد تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها مانند محور شاهرود به سبزوار در استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان میزان واژگونی بیش از ۶۰ درصد است. متاسفانه تردد در این جاده‌‌ها نیز بیش از دیگر جاده‌ها در کشور است و رانندگان ملاحظات را رعایت نمی‌کنند.

سردار حمیدی درخصوص تصادفات وسایل نقلیه عمومی مانند سرویس‌های مدارس و اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که در جاده‌های روستایی تردد دارند، تصریح کرد: جاده‌های روستایی کم‌عرض هستند و بیشتر آنها دارای پیچ‌های تند و پرتگاه و دره هستند وخودروهایی که در این جاده‌ها استفاده می‌شوند از ایمنی حداقلی برخوردار هستند و ممکن است برای این جاده‌ها مناسب نباشند.  

او با تاکید بر اینکه جاده‌های روستایی استاندارد نیستند، گفت: در بیشتر این جاده‌ها تنها آسفالتی ریخته شده تا از حالت خاکی خارج شود و وقتی پیچ‌ها در این جاده‌ها متناسب با سرعت خودرو نباشد طبیعی است که آمار واژگونی و تصادفات دراین جاده‌ها بالا می‌رود.

رییس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: وقتی زیرساخت فراهم نباشد همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا حادثه رخ دهد در جاده‌های روستایی ما علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی درستی وجود ندارد با توجه به نبود این علائم راننده قراراست چه چیزی را رعایت کند متاسفانه عمده راه‌های روستایی ما فاقد خط‌کشی هستند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان