تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

پاسخ مولاوردی به اتهام کیهان در مورد همکاری او با یک جاسوس

دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی با اشاره به اتهام زنی ای روزنامه کیهان و ادعای این نشریه مبنی بر ارتباط داشتن یک جاسوس با حود، گفت: «هر چند وقت یک بار این مساله را زنده کرده و از آن علیه من استفاده می‌کنند. اما این بار از حق خودم نخواهم گذشت و به صورت قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد».

رویداد۲۴-دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی با اشاره به اتهام زنی ای روزنامه کیهان و ادعای این نشریه مبنی بر ارتباط داشتن یک جاسوس با حود، گفت: «هر چند وقت یک بار این مساله را زنده کرده و از آن علیه من استفاده می‌کنند. اما این بار از حق خودم نخواهم گذشت و به صورت قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد».شهیندخت مولاوردی، دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی با اشاره به پیگیری وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه و خودکشی های انجام شده در بازداشت گاه ها گفت: «پیش از تقاضای نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان‌ها، من، خانم ابتکار و خانم جنیدی درخواستی سه امضایی از طریق وزیر دادگستری ارائه دادیم و تقاضای بازدید از زندان‌ها را داشتیم، اما هنوز که هنوز است جوابی دریافت نکرده‌ایم و این بازدید میسر نشده است».
مولاوردی با بیان اینکه «از همان ابتدا از هر شیوه‌ای که می‌شد به این قضایا به صورت چراغ خاموش ورود کردیم. تک به تک این موارد پیگیری شد و از هر فرصتی که در هیئت دولت از آن برخوردار هستیم استفاده کردیم»، گفت:« رئیس جمهور دستور دادند وزیر کشور گزارش جامعی را از علل این حوادث ارائه کنند و چاره‌اندیشی شود که چه راهکارهایی را می‌توان پیشنهاد داد تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم».  او با اشاره به اینکه هیئت دولت پس از مرگ سیدامامی در اوین پیگیر شده و به دستور رئیس جمهور کمیته‌ای چهار نفره تشکیل شده که هنوز این کمیته نتیجه کارشان را ارائه نکرده‌اند و در حال بررسی هستند، گفت: «اینکه صداوسیما بدون آن که هنوز دادگاهی تشکیل شده باشد فیلمی پخش کرده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی سیدامامی را هم نشان داده نقض صریح فرمان هشت ماده‌ای امام (ره) است. امام (ره) تصریح کرده‌اند که وقتی برای کشف جرمی وارد خانه‌ای می‌شوید اگر آلات لهو و لعب، قمار یا مشروبات الکلی دیده شد باید نادیده گرفته شود چون ربطی به جرم اصلی ندارد. به نظرم وقت آن رسیده که پس از گذشت چهار دهه از این رویه‌ها تغییر مسیر دهیم و به حداقلِ استانداردهای حقوق بشری مقید شویم».
مولاوردی در واکنش به اتهاماتی مانند ارتباط خود با یک جاسوس که روزنامه کیهان  مطرح کرده است، افزود: «این موضوعی است که هرچند وقت یک بار درباره من تکرار می‌شود و تکذیبیه ها و توضیحاتی که در این زمینه ارائه می‌شود اصلا شنیده یا خوانده نمی‌شود و ظاهرا قرار هم نیست چنین شود و دروغپردازان مجاب و متقاعد شوند. این بار چون در این روزنامه اصطلاح «مرتبط با جاسوس آمریکایی» به کار رفته قطعا از طریق قانونی این قضیه را پیگیری خواهیم کرد». دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی ، افزود: «بارها عنوان کرده‌ام ما نه نقشی در دادن ویزا به این فرد داشته‌ایم و نه وظیفه‌ای در این رابطه برایمان تعریف شده و نه از سوابق‌شان اطلاعی داشتیم. همایشی بین‌المللی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و من به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری، دعوتنامه میهمانان خارجی را امضا کردم. این آقا نیز از افرادی بود که مقاله‌ای ارسال کرده و قبلا هم به ایران سفرهایی داشته. او در این همایش شرکت کرد بدون این که حتی کلامی بین ما رد و بدل شود. چند روزی ایران بود و به جز مقاله‌ای که در نشست ارائه کرد، در نشستی تخصصی هم در بین شرکت‌کنندگان حضور داشت. ضمنا در ضیافت شامی که به افتخار مهمانان داشتیم ایشان هم حضور داشت و مثل بقیه با من هم عکس گرفت و بعد از چند روز خبر رسید که این فرد به اتهام جاسوسی دستگیر شده و همان عکس که با گوشی خودشان هم‌ گرفته بودند در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها پخش و عنوان شد «جاسوس در کنار مولاوردی»! این موضوع را بارها روایت کرده‌ام، اما هنوز هم نشریاتی مانند کیهان و نشریات وابسته به این جریان فکری، هر چند وقت یک بار این مساله را زنده کرده و از آن علیه من استفاده می‌کنند. اما این بار از حق خودم نخواهم گذشت و به صورت قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد».

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان