تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

بررسی تعرفه‌های پزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت /طرح تحول سلامت نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از بررسی تعرفه‌های پزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه بهداشت و رفاه اجتماعی خبر داد.

رویداد۲۴-نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از بررسی تعرفه‌های پزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه بهداشت و رفاه اجتماعی خبر داد.منوچهر جمالی سوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا درباره جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی تعرفه‌های پزشکی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت،‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه برگزار شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات در سازمان نظام پزشکی، که به کتاب کالیفرنیا معروف است تعرفه‌های مختلف خدمات پزشکی از قبیل جراحی‌ها و عمل‌ها و درمان‌های مختلف را با ضریب ثابت K‌ ( به ریال برای کشور ما ) مشخص می‌کند که این ضریب هرساله با توجه به میزان تورم و شرایط اقتصادی و میزان دستمزد پزشکان و... تغییر می‌کند. در نتیجه هزینه هرنوع خدمات درمانی توسط پزشکان تنها با این ضریب سنجیده می‌شود.

جمالی بیان کرد: این کتاب در گذشته هم وجود داشته و از کشورهای دیگر الگوبرداری شده بود که در سال ۹۳ هم تغییراتی در آن اعمال شد اما تعیین کننده نظام پزشکی ضریب K نبوده است.

نماینده مردم رودبار افزود: مدتی قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون بهداشت این موضوع را مطرح کرد که با وزارت بهداشت هم در میان گذاشته شد و در نتیجه ترجمه دقیق و تغییرات لازم را در کتاب تعرفه‌ها انجام دادند و باعث شد آنچه به عنوان تعرفه گذاری باید انجام شود، بدون تغییر در هزینه‌ها انجام شد.

جمالی گفت: شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت بر اساس این ترجمه جدید و رفع اشکالات انجام شده این ارزش گذاری‌ها برای ضریب K را مشخص می‌کنند که برای تعیین این تعرفه وزرای بهداشت و کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگانی از مجلس هم حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت طرح خوبی بود اما نیاز به اصلاح در موضوعاتی از قبیل پزشک خانواده و سیستم اجرا و راهنمایی بالینی دارد، خاطرنشان کرد: تعیین این تعرفه‌ها در جلوگیری از دریافتی‌های غیرمعمول هم موثر است و در جاهایی که بستر اجرای قانون فراهم نیست آن را فراهم می‌کند.

وی گفت: این طرح از امروز در اختیار وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه و دیگر نهادهای مرتبط جهت تعیین این تعرفه قرار گرفت.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان