تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
سرپرست اورژانس کشور:

شهرداری برای کاهش مصدومان حوادث امشب، محله‌هایی را برای شادی مردم تعیین کند

سرپرست اورژانس کشور از شهرداری تهران درخواست کرد؛ برای کاهش مصدومان حوادث چهارشنبه سوری محله هایی را برای شادی مردم تعیین کند.
رویداد۲۴سرپرست اورژانس کشور از شهرداری تهران درخواست کرد؛ برای کاهش مصدومان حوادث چهارشنبه سوری محله هایی را برای شادی مردم تعیین کند.

پیرحسین کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) درباره تدابیر اورژانس برای شب چهارشنبه سوری گفت: آموزش های لازم به صورت عمومی و اختصاصی در مدارس، مساجد و... داده شده است و حتی برخی از مصدومان سال های گذشته با حضور داوطلبانه در میان جمعیت های هدف، درباره علت مصدومیت و وضعیت فعلی شان توضیح داده اند و توصیه شان را به آن ها گفته اند.

وی افزود: مرخصی پرسنل اورژانس لغو شده و کسانی هم که شیفت کاری شان نیست، سر کار بر می گردند در نتیجه ظرفیت تقریبا سه برابر می شود. نیروهای اورژانس بر اساس تجارب سال های قبل در محل تجمع افراد حضور دارند هم برای رعایت نکات ایمنی و هم اینکه اگر کسی مصدوم شد؛ سریعا بتوانند او را به بیمارستان ها منتقل کنند. موتورآمبولانس واتوبوس آمبولانس ها هم مستقر می شوند.

کولیوند با تاکید بر اینکه اکثر متخصصان در شب چهارشنبه آخر سال در بیمارستان ها حضور دارند و خدمات را به مصدومان ارایه می کنند؛ گفت: توصیه می کنیم اگر کسی مصدوم شد از زمان طلایی استفاده کرده و برای دریافت خدمات به اولین مرکز درمانی مراجعه کند و اگر به خدمات تخصصی تری نیاز داشته باشد از آنجا  به مرکز سوختگی اعزام می شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه مراکز درمانی و اورژانس ها کاملا آماده اند و مشکلی از این بابت نداریم؛ گفت: توصیه کلی ما این است که والدین فرزندان خود را تنها نگذارند تا کار خطرناکی انجام ندهند و آسیبی به خودشان نرسانند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به حوادث چهارشنبه آخر سال به فعالیت های اصلی اورژانس اضافه می شود، درحالی که قابل پیشگیری هستند، خاطرنشان کرد: می شود بدون حادثه شادی چهارشنبه آخر سال را داشت و با انرژی وارد سال جدید شد، ولی متاسفانه گاهی اوقات برخی حرکاتی را انجام می دهند و این شادی خود را تبدیل به غم و ماتم می کنند.

کولیوند با بیان اینکه آقایان چهار برابر خانم ها در چهارشنبه آخر سال مصدوم می شوند، افزود: حدود ۲۳ درصد مصدومان بستری می شوند و مدت ها باید تحت درمان قرار بگیرند. حدود ۲۹ درصد آسیب ها به چشم است و ۴۹ درصد آسیب ها نیز به اندام فوقانی مثل دست، سینه، گوش،لب و پلک می رسد، یعنی جایی که زیبایی بدن واضح و جلوی چشم است و به خاطر یک غفلت از دست می رود. حتی ممکن است برخی بینایی خود را از دست بدهند و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان نیز سر همین قضیه فوت کرده اند.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین آمار  مصدومان مربوط به شهرهاست و تنها ۹ درصد مصدومان از روستاها هستند، گفت: بیشترین محل های مصدومیت در شهرها، کوچه ها و خیابان هاست. ۳۵ درصد مصدومان دانش آموزان هستند، درحالی که اگر فرهنگ سازی شود نباید این قشری که آینده کشور را می سازند آسیب ببینند. بالای ۷۰ درصد مصدومان هم بین سن ۶ تا ۲۹ سال هستند که قسمت اعظمشان نوجوانان و جوانان هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۰ نفر دچار معلولیت های جدی شدند و دیگر نمی توانند سر کار برگردند و زندگی برایشان مختل شده است و  این ها جدای از آثار اقتصادی، آثار  اجتماعی و خانوادگی است و در مجموع این حوادث مشکلات زیادی را برای خانواده و نظام ایجاد می کند.

کولیوند با بیان اینکه سال گذشته حدود دو هزار مورد مصدوم داشتیم؛ عنوان کرد: یک سال شهرداری کاری در تهران کرد و محله هایی را برای اینکه مردم کنار هم جشن بگیرند ایجاد کرد که پلیس و اورژانس و عوامل امدادی هم حضور داشتند و خودشان هم یک سری امکانات آورده بودند. آن سال در آن محله ها مصدومی نداشتیم و ای کاش می شد این طرح ادامه می یافت.

وی با تاکید بر اینکه امسال گفت: صدای ترقه و نارنجک های دستی برای کسانی که بیماری قلبی دارند، خانم های باردار، بیماران صرع و کودکان به طور وحشتناکی خطرناک است و ممکن است باعث از بین رفتن آن‌ها شود.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان