تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

تاکسی پرنده بنیانگذار گوگل از راه رسید

«لری پیج» از موسسان گوگل و میلیاردر معروف اعلام کرد که کمپانی معروفش، Kitty Hawk برای فرایند پرواز، تاکسی پرنده جدیدی که طراحی کرده‌است که به زودی از مقامات اداره هوانوردی نیوزیلند اجازه رسمی پرواز می‌گیرد.

رویداد۲۴-«لری پیج» از موسسان گوگل و میلیاردر معروف اعلام کرد که کمپانی معروفش، Kitty Hawk برای فرایند پرواز، تاکسی پرنده جدیدی که طراحی کرده‌است که به زودی از مقامات اداره هوانوردی نیوزیلند اجازه رسمی پرواز می‌گیرد.آنچه «لری پیج» و همکاران ساخته‌اند، هواپیمای دو نفره 12 ملخه هیبریدی به نام کورا Cora است که می تواند مانند پهپاد به صورت عمودی تیک آف کشیده و با سرعت 110 مایل بر ساعت به اندازه 62 مایل پرواز کند. سقف پروازی این تاکسی پرنده 914 متر از سطح زمین معادل 3 هزار فوت است. همچنین طول بالها 11 متر بوده و برای ساخت آن 8 سال وقت صرف شده است.

مدیران «کیتی هاک» می‌گویند طراحی تاکسی پرنده برای زندگی روزمره به معنای آوردن فرودگاه به درب خانه شماست و به همین دلیل کورا می‌تواند بدون نیاز به فرودگاه از فضای پارکینگ یا پشت‌بام برای تیک‌آف و فرود استفاده کند.

مدیر سابق بخش خودروی خودران در گوگل، «سباستین ترون» مسوول کمپانی«کیتی هاک» است که با سرمایه‌گذاری مستقیم لری پیج مدیریت می‌شود تا رقبای خود، Elevate متعلق به اوبر و Ehang چین را در بخش تاکسی هوایی از میدان به در کند.

کورا از طریق نرم‌افزار و سوپروایزر انسانی با سه سیستم مستقل پروازی کنترل شده که در مواقع بحرانی پاراشوت شده و چتر نجات فعال می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان