تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

مخالف پوتین کمتر از دو درصد آرا را کسب کرد

کسنیا سابچاک مخالف پوتین و تنها زن نامزد در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با شمارش 99.84 درصد آرا، تنها 1.6 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.

رویداد۲۴-کسنیا سابچاک مخالف پوتین و تنها زن نامزد در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با شمارش 99.84 درصد آرا، تنها 1.6 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است. سابچاک که روزنامه نگار، مجری برنامه های تلویزیونی و بازیگر است، پس از پذیرش شکست در مقابل پوتین، برابر خبرنگاران حاضر شد و سخنان خود در مناظره ها را یک بار دیگر تکرار کرد و گفت: من تنها نامزد مخالف پوتین در این انتخابات بودم و دیدید که تمام تلاش خود را کردم.

وی گفت: من هر چه از دستم برمی آمد انجام دادم و از این بابت از عملکرد خود راضی هستم و از کسانی که به من رای دادند تشکر می کنم.
کسنیا سابچاک از حزب ابتکار مدنی در برنامه های خود از اصلاح قوه قضاییه، مبارزه با فساد، خصوصی سازی، برگزاری رفراندوم، چند حزبی سازی، محدود کردن اختیارات رئیس جمهوری، تغییرات مالیاتی، ایجاد پارلمان قوی، توسعه تجارت خرد و متوسط، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، تغییر نظام اقتصادی، دموکراسی، حقوق بشر، عضویت در اتحادیه اروپا، افزایش آزادی های اجتماعی، سکولار شدن روسیه، فراگیری علوم پیشرفته، توجه به زندانیان سیاسی، محیط زیست، جوانان، تغییرات نظام سیاسی کنونی، سختر شدن قوانین مهاجرتی، بازپس دادن کریمه به اوکراین، برداشتن تحریم ها و برقراری روابط دوستانه با کشورها سخن گفته بود.
در زمان برگزاری مناظره های انتخابات ریاست جمهوری که پوتین حاضر به شرکت در آن نشد، سابچاک بارها خبر ساز شد.
وی در نخستین مناظره، پس از توهین های مکرر ولادیمیر ژیرینفسکی از حزب لیبرال دمکرات، لیوان آب سردی که در کنارش قرار داشت را روی نامزد 72 ساله ای ریخت که بیش از چهار دوره است در انتخابات نامزد می شود.
او که با شعار علیه همه در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کرده بود، در مناظره آخر خود وقتی دید هیچیک از نامزدها او را جدی نمی گیرد، گریست و گفت: حقوق من در مناظره ها رعایت نمی شود و سایر نامزدها در زمان تعیین شده برای من صحبت می کنند.
کسنیا سابچاک 37 ساله که به مانند پوتین متولد سن پترزبورگ است از حزب «ابتکار مدنی» برای نامزدی ریاست جمهوری معرفی شد.
وی با وجود اینکه دختر آناتولی سابچاک شهردار فقید سن پترزبورگ است که پوتین را وارد عالم سیاست کرد، روابط خوبی با رئیس جمهوری روسیه ندارد و از منتقدان سیاست های وی محسوب می شود.
سابچاک متاهل و دارای یک پسر یک ساله است.
او در نظرسنجی های عمده پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز حدود یک درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.
هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ساعت 22 شنبه (پریشب) به وقت تهران در خاور دور روسیه و از بامداد یکشنبه (دیروز) در مسکو پایتخت این کشور آغاز شد و اواسط دیشب با انتشار نتایج اولیه (23 درصد آرا) مشخص شد فاصله ولادیمیر پوتین با دیگر رقیبانش به اندازه ای زیاد است که قطعا رئیس جمهوری باقی می ماند.
تا این لحظه 99.84 درصد آرا شمارش شده است .

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان