تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

بازدید جهانگیری و مونسان از مراحل مرمت ارگ بم/ مرمت ارگ تا ۷۰ درصد پیش رفته

معاون اول رئیس‌جمهوری به همراه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری از بخش‌های مختلف ارگ تاریخی بم بازدید کردند.

رویداد۲۴-معاون اول رئیس‌جمهوری به همراه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری از بخش‌های مختلف ارگ تاریخی بم بازدید کردند.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری امروز شنبه ۴ فروردین به همراه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری از بخش‌های‌ مختلف ارگ تاریخی بم بازدید کردند و در جریان مرمت‌های صورت گرفته در این بنای تاریخی قرار گرفتند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات مناسب صورت‌گرفته در ارگ بم گفت: در مرمت این بنای تاریخی ارزشمند تجربه فنی خوبی برای کشور به‌دست آمده است و آیین‌نامه‌های جدید مربوط به سازه‌های خشتی تهیه می‌شود.

مونسان افزود: خوشحالیم که بخش عمده مرمت ارگ تاریخی بم بعد از زلزله مرمت شده و در حال حاضر ۷۰درصد کار انجام شده است.

او گفت: مرمت‌های صورت‌گرفته با بهترین روش و فنی‌ترین متدها انجام شده است و در آن کشورهای مختلفی مانند آلمان، ایتالیا و ژاپن همکاری داشتند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در ادامه گفت: مهم‌ترین هدف از سفر به استان کرمان بازدیدهای نوروزی و بازدید از مراحل مختلف مرمت ارگ بم به‌همراه معاون‌اول رئیس‌جمهوری است.

او افزود: استان کرمان دارای آثار تاریخی بسیاری است و باید از این آثار حمایت و برای صیانت و احیای آن‌ها اقدام کرد.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه به رشد سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۲ فروردین ۹۷، ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شب اقامت به‌ثبت رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۱۰ درصدی است.

او گفت: در حال حاضر ستادهای خدمات سفر در استان‌های مختلف فعال هستند و خوشبختانه ادارات کل ما و نیز استانداران همه در حال تلاش برای خدمت‌رسانی به گردشگران هستند و درخواست من از همه هم‌وطنان این است که به‌هیچ‌عنوان در سفر تعجیل نکنند و با آرامش و ایمنی برانند تا سفری امن داشته باشند.

در این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری توضیحاتی را در خصوص مرمت‌های انجام‌شده به معاون‌اول رئیس‌جمهوری ارائه کرد و گفت: در جریان مرمت این بنای تاریخی ۱۵۰ خانوار مشغول به فعالیت شدند و این مرمت موجب اشتغال‌زایی آن‌ها شده است.

طالبیان افزود: ۸۵ در صد تخریب‌های صورت‌گرفته در زمین‌لرزه سال ۱۳۸۲ مربوط به بازسازی‌های قبل از زلزله است و ۱۵ درصد اصل بنا در زلزله آسیب دیده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان