تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

بارش باران در تهران همراه با وزش باد شدید/احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز یکشنبه ۵ فروردین آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm) پیش بینی می شود، افزود: همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز.

رویداد۲۴-رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز یکشنبه ۵ فروردین آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm) پیش بینی می شود، افزود: همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز.براساس اعلام داود پرهیزکار معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه ۴ فروردین آسمان صاف و بدون بارش در غالب نقاط کشور، به تدریج از شمال‌غرب کشور با افزایش ابر و نیمه های شب به بعد با بارش باران در آذربایجان غربی. با وزش باد گرم جنوبی در سواحل گیلان و اردبیل ضمن افزایش دما، وزش باد شدید به‌خصوص در دامنه ‌های شمالی سبلان در استان اردبیل را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در روز یکشنبه ۵ فروردین آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه  نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm)  پیش بینی می شود، افزود: همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز.

پرهیزکار اضافه کرد: سرعت باد درعراق بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که پتانسیل خیزش گرد و خاک را فراهم می‌کند. بر این اساس احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان برای بعد از ظهر یکشنبه تا روز بعد وجود دارد.

همچنین احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ فروردین) کمی ابری، در بعد ازظهر ابری و اوایل شب رگبار باران همراه با وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ فروردین) کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان