تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
گزارش رویداد٢٤ درباره سرنوشت شهردار تهران در بهشت

اعضای شورای شهر در برزخ ماندن یا رفتن نجفی

قطعا یكی از وقایع بهت‎آور سال ٩٦ استعفای نابهنگام شهردار تهران بود. كناره‎گیری كه از یک سو برخی‎ ناشی از فشارهای سیاسی وارده به شهردار تهران بعد از افشاگری‎های وی در خصوص فساد لجام گسیخته مدیریت قبلی بود كه البته بعد از حضور او در مراسم رقص كودكان در برج میلاد شدت گرفت و از سوی دیگر عده‎ای آن را متاثر از بیماری نجفی دانستند.
رویداد۲۴قطعا یكی از وقایع بهت‎آور سال ٩٦ استعفای نابهنگام شهردار تهران بود. كناره‎گیری كه از یک سو برخی‎ ناشی از فشارهای سیاسی وارده به شهردار تهران بعد از افشاگری‎های وی در خصوص فساد لجام گسیخته مدیریت قبلی بود كه البته بعد از حضور او در مراسم رقص كودكان در برج میلاد شدت گرفت و از سوی دیگر عده‎ای آن را متاثر از بیماری نجفی دانستند.

اما آنچه بیشتر باعث بهت شهروندان می‎شود صحبت‎های پر از تناقض اعضای شورای شهر تهران بر سر استعفای نجفی است كه از قرار معلوم هركسی ساز خود را می‎زند.

 زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر در روزنامه شرق نوشته است: به بهانه بیماری، نجفی را مجبور به کناره‌گیری کردند بنابراین او به این استعفا رای‌ منفی می‌دهد. زیرا معتقد است جریانی از ابتدا همه تلاش خود را کرد تا از شهردار شدن نجفی جلوگیری کند و آن‌گاه که موفق نشدند، شایعاتی درباره کناره‌گیری او منتشر کردند، اما شهردار موفق تهران دست رد به سینه همه این شایعات و فشارهای روانی زد. 

اما به طور خلاصه صدراعظم نوری معتقد است: جلوگیری نجفی از رانت خواری، ویژه خواری و مبارزه با فساد اداری به وسیله شفافیت مالی و از طریق جریان آزاد اطلاعات، و همچنین تنظیم گزارش مستند حقوقی درباره عملكرد مالی مدیریت سابق و ارائه آن به قوه قضائیه، از عوامل مهم فشارهای بیرونی بر استعفای شهردار تهران است.

از صحبت‎های این عضو شورا می‎توان این برداشت را كرد كه در ابتدا اعضای شورای شهر تصمیم درستی در انتخاب خود نداشتند زیرا آقای نجفی بیماری را بهانه خود قرار داده و بدلیل عدم ظرفیت لازم برای مقابله با فشارهای سیاسی و قضائی اقدام به استعفا کرده است.

اما علی اعطا عضو دیگر و سخنگوی شورای شهر تهران براین باور است که «اگربه لحاظ پزشکى مساله حادى سلامتی شهردار را به خطر بی اندازد، باید به انتخابش احترام گذاشت و با استعفایش موافقت كرد».

اعطا در واکنش به صحبت نجفی مبنی بر تابع نظر شورا بودن در موضوع استعفا، گفت: «به نظر مى رسد این صحبت آقای نجفی به این معناست که قانونا استعفا در نهایت باید از سوی اعضای شورای شهر تهران بررسی شود و آنها این استعفا را قبول یا رد کنند».

ولی اظهار نظر این عضو شورای شهر خود داستان دیگر است! زیرا اول آقای اعطا بایست به مردم پایتخت توضیح دهد كه چرا اعضای شورای شهر پیش از انتخاب باوجود بحث های فراوان مبنی بر بیماری و عدم توانایی جسمی آقای نجفی برای قبول مسئولیت حاضر به انتخاب او به عنوان شهردار تهران شده است.

حال تا ۱۹ فروردین بایست منتظر ماند و دید اعضای شورای شهر كه یكبار به اشتباه یك مدیر بیمار و یا ضعیف در مقابل فشارها را به شهروندان پایتخت تحمیل كردند باز قرار است با تصمیم خود چه سرنوشتی را برای مردم تهران رقم بزنند.

البته بهتر است اعضای شورای شهر پیش از شروع هر جلسه ای در ابتدا به صورت رسمی مسئولیت انتخاب خود را بپذیرند و از بابت چرایی این انتخاب به مردم تهران به صورت دقیق و شفاف توضیح دهند و قبل از هرگونه تصمیم‎گیری در خصوص شهردار بعدی پایتخت این تضمین را بدهند كه دیگر بار با انتخاب اشتباه خود بر آبروی جریان اصلاح طلبی چوب حراج نزنند.
نظرات شما
پیشخوان