تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷

هشت کانون آتش در جنگل های سیاهکل گیلان خاموش شد

فرماندار سیاهکل گفت: هشت کانون آتش در جنگل های این شهرستان تا ظهر امروز یکشنبه خاموش شد و 2 کانون دیگر نیز تحت کنترل است.

رویداد۲۴-فرماندار سیاهکل گفت: هشت کانون آتش در جنگل های این شهرستان تا ظهر امروز یکشنبه خاموش شد و 2 کانون دیگر نیز تحت کنترل است. رضا اسلامی افزود: از10 نقطه جنگل های بخش های مرکزی و دیلمان که به علت وزش باد گرم شدید و افزایش دما، از شب گذشته دچار آتش سوزی شده بود، هشت نقطه به طور کامل خاموش شد و 2 نقطه نیز تحت کنترل است.
وی با بیان اینکه این 2 کانون نیز تا بعدازظهر امروز خاموش می شوند، ادامه داد: 11 و نیم هکتار از نقاط مختلف جنگلی سیاهکل دچار آتش سوزی شد که میزان تخریب این آتش سوزی ها، صددرصد است.
به گفته فرماندار سیاهکل، تمامی نیروها شامل هلال احمر، دهیاری ها، آتش نشانی و بسیج در این عملیات پای کار بودند و نیروهای کمکی نیز از منابع طبیعی شهرستان رشت به یاری ما شتافتند تا نسبت به مهار این آتش سوزی ها اقدام کنیم.
وی همچنین به تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان در ساعت سه بامداد امروز و برنامه ریزی برای مهار آتش سوزی ها اشاره و اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در شب گذشته و افزایش دما به 35 درجه، به شدت و گسترش آتش سوزی ها کمک کرد و خوشبختانه از صبح امروز ، شدت وزش باد کمتر شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی، از عصر دمای هوا کاهش می یابد.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
عباس صابر مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگلی استان از جمله در شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال مهار شده است.
از مجموع اراضی ملی گیلان 565 هزار هکتار اراضی جنگلی، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی، 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، وزش باد گرم تا صبح امروز در استان ادامه دارد و طی بعدازظهر و شب بتدریج افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان