تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

دیدار وزیر ارشاد از نمایشگاه هنرمند معاصر «صادقی»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی، هنرمند نقاش ، انیماتور و مجسمه ساز در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کرد.

رویداد۲۴-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی، هنرمند نقاش ، انیماتور و مجسمه ساز در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کرد.سید عباس صالحی به همراه سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری خود عصر امروز دوشنبه و در آغاز سال جدید به این نمایشگاه سر زد.
نمایشگاه بر پایه 200 اثر از نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلم‌های پویانمایی صادقی دایر است.
موزه هنرهای معاصر که از هشتم بهمن سال 96 میزبان آثار صادقی شده است تا 25 فروردین پذیرای علاقمندان است.
آثار این پیشکسوت نقاش، انیماتور، مجسمه ساز و شاعر نگاهی به فرهنگ دیداری و هنر مدرن و معاصر ایران دارد و هفتاد سال فعالیت هنری او در مقابل دید عموم گذارده شده است.
صادقی از سال 1350 تا سال 1356 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ساختن انیمیشن پرداخت اما پس از آن فیلمسازی را کنار گذاشت و به نقاشی روی آورد.
این هنرمند ایرانی ۴ جایزه بین‌المللی برای تصویر گری کتاب دریافت کرد.
شیوه کار او یک نوع سوررئالیسم ایرانی است که بر پایه شیوه نقاشی سنتی و قهوه‌خانه‌ای بنا شده‌ است. او در نقاشی‌هایش از اساطیر و فرهنگ ایرانی بهره می‌گیرد.
علی اکبر صادقی در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان