تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷

نماینده زابل: به دلیل خشکسالی 80 هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت نرفت

بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

رویداد۲۴-بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است. جلسه مدیریت بحران آب منطقه سیستان در زاهدان برگزار و بر پیگیری مشکلات مردم خسارت دیده از خشکسالی تأکید شد.

«کیخا»، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به کاهش 98 درصدی نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: حدود 80 هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان به‌علت کم‌آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان‌دهنده خسارت به کشاورزان و عدم درآمد آن‌هاست.

همچنین در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع کم‌آبی در استان یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم است که پیگیری و حل این موضوع در اولویت قرار دارد.

«سید دانیال محبی» از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات و بانک‌های عامل خواست تا نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت‌دیده از خشکسالی در منطقه سیستان اقدام کنند.

استاندار هم‌چنین به تعامل دولت و مجلس در برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد و آن را عاملی موثر در پیگیری مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان دانست.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان