تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷

پیشنهاد صدها میلیارد دلاری عربستان به سوریه برای قطع رابطه با ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای بازسازی سوریه پیشنهاد داده و از آنها خواسته در ازای این پول، روابط خود را با ایران قطع کنند.

رویداد۲۴-دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای بازسازی سوریه پیشنهاد داده و از آنها خواسته در ازای این پول، روابط خود را با ایران قطع کنند.سید حسن نصرالله از حمایت‌های آمریکا از عربستان با ابزارهای کثیف برای دخالت در انتخابات عمومی لبنان در ششم ماه می خبر داد.

سید حسن نصرالله گفته عربستان سعودی صدها میلیارد دلار برای بازسازی سوریه پیشنهاد داده و از آنها خواسته در ازای این پول، باید روابط خود را با ایران قطع کنند.

او همچنین گفته این پیشنهاد دو بار تکرار شده و ظاهرا هر دو بار توسط بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه رد شده است.

بر اساس این گزارش، دخالت‌های عربستان در لبنان با حضور ناگهانی سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان در این کشور و مجبور کردن او به استعفا در این زمان بیش از گذشته آشکار شد. سعد الحریری طی مواضعی بی‌اساس، در متن استعفای خود که در تلویزیون عربستان قرائت شد، ایران و حزب‌الله را به دخالت در منطقه متهم کرد و مدعی شد از ترس سوء قصد به کشورش برنمی‌گردد.

در این گزارش به سفر ماه اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن اشاره شده و گفته شده در این سفر ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا و محمد بن سلمان بر اهمیت حمایت از دولت لبنان و خلع سلاح حزب‌الله تاکید کرده‌اند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان