تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷

فیس‌بوک، سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را رد کرد

فیس بوک در بیانیه ای هرگونه افشاگری و سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران را رد کرده است.

رویداد۲۴-فیس بوک در بیانیه ای هرگونه افشاگری و سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران را رد کرده است.

مدتی است که رسوایی فیس بوک در خصوص همکاری با یک نهاد تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و دسترسی آنها به اطلاعات خصوصی کاربران زبانزد خاص و عام شده است. پس از انتشار عذرخواهی رسمی شبکه اجتماعی فیس بوک در روزنامه ها، مارک زوکربرگ – موسس و مدیر عامل فیس بوک – در بیانیه جدیدی به کاربرانش این اطمینان را داده که همواره مسئولیت والای حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها را بر دوش دارد و با هیچ چیز آن را معاوضه نخواهد کرد.

فیس بوک بدین ترتیب هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش را رد کرده است.

این بیانیه فیس بوک که در واکنش به گزارش نشریه Ars Technica منتشر شد، هرگونه گردآوری اطلاعات شخصی کاربران فیس بوکی را تنها در صورت کسب اجازه رسمی از آنها ممکن دانسته است و هیچ فرد یا نهادی قادر نخواهد بود از این اطلاعات سوءاستفاده کند.

طبق اعلام این شبکه اجتماعی، همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا تنها به منظور بهبود عملکرد پلتفرم های ارتباطی فیس بوک برای برقراری تماس و ارتباط با دوستان، و همچنین ایجاد نسخه فیس بوک لایت صورت گرفته است و به هیچ عنوان اطلاعات کاربران جمع آوری یا سوءاستفاده نشده است.

از زمانی که چنین خبری در فضای مجازی منتشر شده است، تاکنون شرکت ها و افراد معروفی در جهان اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی و حساب های کاربری خود در فیس بوک کرده اند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان