تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷

قلعه نوعی: کیروش برنامه بدهد و فقط حرف نزند

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن معتقد است کیروش باید با مربی‌های داخلی تعامل داشته باشد.

رویداد۲۴-سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن معتقد است کیروش باید با مربی‌های داخلی تعامل داشته باشد.امیر قلعه نوعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن پس از برتری سه بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: ابتدا باید سال جدید را تبریک بگویم اما به علت اینکه مردم از لحاظ جسمی و روحی در فشار هستند نمی‌توان به آن عید گفت: بعد از باخت در آسیا تیم ما شرایط آرمانی نداشت اما در این دیدار و در نیمه دوم با تغییرات مناسب سه امتیاز را گرفتیم و توانستیم سه گل بزنیم.

او ادامه داد: تراکتورسازی نیز به غیر از یک موقعیت خوب دیگر فرصت گلزنی نداشت. به این پیروزی احتیاج داشتیم تا از لحاظ روحی و روانی خود را بازیابی کنیم و با پیروزی به آسیا برگردیم.

قلعه نوعی ادامه داد: تیم‌های شهرستانی مشکل دارند. اگر بخواهیم به بازیکنان استراحت بدهیم. تنها دو روز در راه هستند و ما باید از یکشنبه به اردو برویم. در شهرستان سه امتیاز معادل شش امتیاز است. این تیم‌ها با توجه به نوع هواپیما و راه مظلوم هستند. ما نمی‌توانستیم تعطیلی را به دو بخش تقسیم کنیم و تنها ریکاوری و اردو انجام دادیم. در دفاع کردن خوب نبودیم و برخی اوقات باید فضا را بگیریم و توپ را به حریف بدهیم.

سرمربی ذوب آهن در رابطه با صحبت‌های کیروش اظهار کرد: ابتدا باید از ایشان تشکر کنم زیرا دانش فنی و بین‌المللی فوتبال ایران را بالا برده است. ما دومین تیم جهان بودیم و برای دومین بار پیاپی به جام جهانی رفتیم. کمتر از ۸۰ روز به جام جهانی مانده است و بهتر است با تیم ملی تعامل داشته باشیم. البته باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند. شما ببینید دیروز چند هزار نفر برای دیدارهای پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه رفتند. همه مربی‌ها و کیروش باید تعاملی انجام دهند تا هم باشگاه‌ها و هم مردم اذیت نشوند. مملکت ما به نظرم در این چند سال، ۴۰۰ سال عقب افتاده است. به عنوان مثال هواپیمایی هما ایرانی است و آقای کیروش می‌ترسد الان سوار این هواپیما شود.

او درباره تفاوت بازیکنان لیگ و لژیونر ما گفت: لژیونرهای ما با گذشته‌شان بسیار فرق دارند. در آن زمان سردار آزمون را با سپاهان به اردو بردیم و همین آقای ساکت گفت: می‌شود آزمون را با خود نبریم زیرا بسیار بچه است. اکنون چه فرقی بین سعید عزت اللهی و وریا غفوری است؟ می‌خواهم بگویم ایرانیان جزو ۲۰ تای دنیا هستند. ما در این چند ساله عقب افتاده‌ایم اما نباید زحمات مربی‌های داخلی را نادیده بگیریم.

سرمربی ذوب آهن اضافه کرد: ما باید به لیگ و مربی‌های داخلی احترام بگذاریم. کیروش باید بنشیند و برنامه بدهد و اینگونه نباشد که بگوید وریا غفوری و رامین رضاییان فرق دارد. آیا طارمی از خانه پدرش لژیونر شد؟ کیروش و آقای ساکت بیایند بنشینند و صحبت کنند و اگر لازم بود ما هم کمک کنیم. گفتمان باید به گونه‌ای باشد که کسی آزرده خاطر نشود. با مشکلاتی که فوتبال ما دارد مربیان ایرانی ایثار می‌کنند. ایران هنوز جزو تیم‌های خوب آسیاست اما زیرساخت و برنامه نداریم.

سرمربی ذوب آهن در ادامه بیان کرد: همه تیم‌ها به جز دو سه تیم مشکل مالی دارند. قبل از عید ذوب آهن پرداختی‌های ما را به 60 درصد رساند که این خوب است. امیدوارم هواداران برای بازی با الدحیل به ورزشگاه بیایند که اگر نیایند کم لطفی است. 

قلعه نوعی در پایان گفت: کیروش به فکر منافع تیم ملی است اما این برنامه چیزی بوده است که از ابتدا با نظر خود او و حتی سعید فتاحی بسته شد. او بنشیند و برنامه‌ای بچیند که اگر نیاز باشد حتی لیگ را هم تعطیل کنیم اما اینگونه رفتار نکند که با مصاحبه‌ای بخواهد سطح لیگ را زیر سوال ببرد. طارمی، مهدوی کیا، کریمی، نوید کیا، کاوه رضایی، وحید هاشمیان و بازیکنان دیگر از همین لیگ لژیونر شده‌اند. چطور آن زمان لیگ پتانسیل لژیونر کردن چنین بازیکنانی را داشت اما اکنون ندارد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان