تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

بیماری نجفی برای شورای شهر قانع‌کننده‌ نیست/ نگران جایگزین نیستیم/ اصلاحات مدیران کارآمد بسیاری دارد

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره مخالفت شورا با استعفای شهردار تهران گفت: بیماری آقای نجفی، بیماری است که شاید برخی دیگر از مسئولان کشور هم به آن مبتلا باشند اما باعث نشده است که آنها از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند و در شرایط درمانی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
بیماری نجفی برای شورای شهر قانع‌کننده‌ نیست/ نگران جایگزین نیستیم/ اصلاحات مدیران کارآمد بسیاری دارد
رویداد۲۴- ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره مخالفت شورا با استعفای شهردار تهران گفت: بیماری آقای نجفی، بیماری است که شاید برخی دیگر از مسئولان کشور هم به آن مبتلا باشند اما باعث نشده است که آنها از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند و در شرایط درمانی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.


استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 96 آن‌چنان غافلگیرکننده بود که هنوز بعد از گذشت روزها، خبر آن در صدر رسانه‌ها قرار دارد.

هرچند شورای شهر بررسی استعفای شهردار تهران را به 19 فروردین موکول کرده است اما از همان زمان نقل‌قول‌ها و نظرات گوناگونی درباره چرایی و دلایل و تبعات این استعفا داده شد. حالا باگذشت حدود 3 هفته از قرائت متن استعفای محمدعلی نجفی، همه منتظر تصمیم نهایی شورای شهر تهران هستند.

البته اعضای شورای شهر، پیشاپیش مخالفت خود را نسبت به این استعفا اعلام کردند و دراین‌باره روز گذشته جلسه غیرعلنی با حضور شهردار تهران هم برگزار کردند تا نجفی استعفای خود را بازپس گیرد.

در این جلسه نجفی با اصرار بر استعفای خود آن را پس نگرفت این در حالی است که اعضای شورای شهر نیز همچنان بر این مخالفت پافشاری می‌کنند. مرتضی الویری دراین‌باره اعلام کرده است: همه اعضای شورای شهر متفق‌القول معتقدند که نجفی باید بماند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره مخالفت شورا با استعفای شهردار تهران به رویداد۲۴ گفت: آقای نجفی علت اصلی استعفا را بیماری اعلام کردند که نیاز به درمان طولانی‌مدت دارد. درصورتی‌که ما معتقدیم بیماری آقای نجفی، بیماری است که شاید برخی دیگر از مسئولان کشور هم به آن مبتلا باشند اما باعث نشده است که آنها از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند و در شرایط درمانی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: ما درک می‌کنیم که ایشان دوره درمان سختی را پیش رو دارند. اما عقیده داریم در این دوران می‌توانند قائم‌مقام مورد اعتماد داشته باشند یا اینکه معاونان ایشان در حوزه‌های مختلف شهری مدیریت لازم را انجام دهند. بعد از دوره درمان که شاید بیشتر از دو هفته هم‌زمان بر نباشد می‌توانند به کار خود بازگردند.

عضو شورای پنجم شهر تهران درباره جلسه غیرعلنی 14 فروردین افزود: اعضای شورا نیاز داشتند که دوباره دلایل آقای دکتر را بشنوند. چون دلیلی که ایشان در نامه به آن اشاره کردند چندان موجه نبود. به همین خاطر در جلسه دیدوبازدید عید روز سه‌شنبه قرار شد، آقای نجفی هم حضور داشته باشند تا مخالفت نسبت به استعفای ایشان اعلام شود و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. البته بازهم آقای نجفی استعفای خود را پس نگرفتند. با توجه به این شرایط اعضا نیاز به مشورت و هم‌اندیشی دارند تا بتوانند تصمیم‌گیری درست انجام دهند.

او همچنین اشاره کرد: به نظر من استعفای آقای نجفی ضربه‌ای به جریان اصلاحات نخواهد زد. چراکه اصلاحات افراد موثر و مدیران کارآمد بسیاری دارد که گزینه مناسبی برای مدیریت شهری هستند. شورا از این نظر مشکلی ندارد و ما نگران جایگزین نیستیم. مخالفت شورا به این دلیل است که مدیریت شهری باید ثبات داشته باشد. البته هنوز امید داریم تا بتوانیم ایشان را برای ماندن متقاعد کنیم و سعی می‌کنیم در این راه به ایشان کمک کنیم و حمایت لازم را داشته باشیم.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که اگر دلیل استعفا مبنی بر فشارهای بیرونی باشد، آیا شورا آن را قبول می‌کند یا خیر، گفت: مبارزه با فساد برای هر فردی که می‌خواهد آن را اجرا کند، هزینه دارد. بالاخره روشن است افرادی که در دوره گذشته قسمت اعظمی از بیت‌المال را به تاراج می‌بردند، اکنون مقابل مبارزه با فساد مقاومت نشان دهند. در این شرایط فشارها می‌تواند در تصمیم‌گیری آقای نجفی موثر باشد. 

وی در ادامه افزود: درهرصورت همان‌طور که خودشان هم گفتند اگر بیماری عارض نشده بود این فشار بیرونی دلیل توجیه‌کننده‌ای نمی‌توانست برای استعفا باشد و ایشان حتما با همه فشارهایی که وجود داشت با قوت و قدرت به کار خود ادامه می‌دادند. چون بحث مبارزه با فساد در شهرداری یکی از اصول شورای پنجم است و ما ایشان را در این مسئله کاملا حمایت می‌کردیم. شورا از عملکرد آقای نجفی در طول 7 ماه، با فعالیت موثری که در این حوزه داشتند، رضایت دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان