تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷

افزایش ۲۱ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس/ انتقال ۳۸ هزار و ۴۲۶ مصدوم به مراکز درمانی

رییس اورژانس کشور از افزایش ۲۱ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: طی ۴۴ هزار ماموریت ترافیکی ۳۸ هزار و ۴۲۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رویداد۲۴-رییس اورژانس کشور از افزایش ۲۱ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: طی ۴۴ هزار ماموریت ترافیکی ۳۸ هزار و ۴۲۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.پیرحسین کولیوند درباره ماموریت‌های اورژانس کشور در طرح نوروزی سال ۹۷ که از ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ ادامه داشت، گفت: کل ماموریت‌هایی که سازمان اورژانس کشور از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا به امروز انجام داده بالغ بر ۲۶۰ هزار ماموریت بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۴ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و طی این ۴۴ هزار ماموریت ۳۸ هزار و ۴۲۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، اظهار داشت: ۲۵۸ پرواز توسط اورژانس هوایی انجام شده است و ۴۰۳ مصدوم توسط این پروازها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. ۶۵ درصد این مصدومان به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه دو میلیون و ۲۸۵ هزار نفر به اورژانس‌های بیمارستانی در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، که رقم بسیار بالایی است، تصریح کرد: حدود ۳۵ هزار عمل جراحی اورژانس و ۲۱ هزار و ۵۴۸ عمل جراحی غیراورژانس انجام شده، در مجموع حدود ۵۶ هزار عمل جراحی انجام شده که در این ایام بی‌سابقه بوده است.

کولیوند با بیان اینکه متخصصان در طول ایام نوروز در همه رشته‌های پزشکی حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: بیشترین علت مراجعه به بیمارستان‌ها مشکلات قلبی بوده و بیماری‌های تنفسی، گوارشی و مغز و اعصاب در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

وی با اشاره به نظارت‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اماکن و واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز ابراز داشت: بالغ بر یک میلیون و ۳۸۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد شدنی و تاریخ گذشته معدوم شده‌ و حدود ۱۰ هزار و ۳۶۴ واحد را به علت عدم رعایت مسائل بهداشت به مراجع قضایی معرفی کردند. همچنین دو هزار و ۱۸۲ واحد را به عنوان ضابط قضایی پلمپ و تا زمانی که مشکلات خود را برطرف نکنند بازگشایی نخواهد شد.

رئیس اورژانس کشور درباره آمار مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: تقریبا کل ماموریت‌های ما در سازمان اورژانس کشور ۱۶.۴ درصد افزایش داشت اما ماموریت‌های ترافیکی در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت که نسبت به سال گذشته قابل توجه بود.

وی افزود: محورهای تهران، اصفهان، خراسان شمالی و کرمان بیشترین ماموریت‌ها را داشتیم و ایلام کمترین ماموریت انجام شده است.

کولیوند اضافه کرد: علی‌القاعده طرح ما از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین بود اما با توجه به این که هنوز بسیاری از هموطنان در سفر هستند و به احتمال زیاد بازگشت آنها در روز جمعه است تمام اورژنس‌های ۱۱۵ در حال آماده‌باش هستند و تا ساعت ۲۴ روز ۱۸ فروردین نیز در آماده باش کامل باشند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان