تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷

چرا نیروهای امریکا در سوریه باقی می مانند؟

در حالی که ترامپ برای یافتن موافقان تصمیم‌هایش دست و پا می‌زند، بسیاری از مقام‌های دفاعی و نظامی امریکا معتقدند که امریکا باید نیروهایش را در سوریه نگه دارد.

رویداد۲۴-در حالی که ترامپ برای یافتن موافقان تصمیم‌هایش دست و پا می‌زند، بسیاری از مقام‌های دفاعی و نظامی امریکا معتقدند که امریکا باید نیروهایش را در سوریه نگه دارد.روز گذشته برای جیمز ماتیس روز خوبی نبود، اصولا این روزها در کاخ سفید برای او روزهای خوبی نیستند. او در حالی که میان رهبران کشورهای حوزه بالتیک نشسته بود، صدای دونالد ترامپ را شنید که می‌گفت: « اگر هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور شده بود، پول کمتری گیر ناتو می‌آمد.» اما بدبیاری‌های ماتیس به اینجا هم ختم نشد. زیرا در جریان کنفرانس خبری پس از این نشست، خبرنگاران از ترامپ پرسیدند که درباره خروج نیروهای امریکا از سوریه بیشتر توضیح بدهد.

او هم بی‌مقدمه و شاید بدون فکر گفت: «من می‌خواهم آنها از سوریه بیرون بروند. می‌خواهم ارتشمان را به خانه برگردانم. ما از جنگ‌های بعد از یازده سپتامبر هیچ‌چیز گیرمان نیامده. ما باید نفت را نگه داریم. ما نفت را نگه نمی‌داشتیم. من می‌خواهم کشورمان را دوباره بسازم. به این فکر کنید: 7 میلیارد دلار طی 17 سال. ما هیچ‌چیز نداریم، هیچ‌چیز جز خرابی و مرگ گیرمان نیامد. این خیلی وحشتناک است».

اصولا رئیس کل قوا اینگونه درباره زنان و مردانی که به فرمان مقام پیش از او، روزی به جنگ فرستاده شده‌اند صحبت نمی‌کند. ضمن آنکه یک سال پیش هم ارتش امریکا به دستور ترامپ در سوریه حضور داشت. از سوی دیگر خود ماتیس هم اعلام کرده بود که دیپلمات‌های امریکایی به محض به عقب راندن داعش از سوریه به آن کشور می‌روند و نیروهای نظامی هم برای محافظت از آنها در سوریه باقی می‌مانند.

در حالی که ترامپ برای یافتن موافقان تصمیم‌هایش دست و پا می‌زند، بسیاری از مقام‌های دفاعی و نظامی امریکا معتقدند که امریکا باید نیروهایش را در سوریه نگه دارد. در نتیجه چنین اتمسفری بود که بالاخره ترامپ رضایت داد نیورهایش در سوریه باقی بمانند. رویترز به نقل از منبع آگاهی خبر داد که او در اثر فشار مقام‌های نظامی نیروهای امریکا را در سوریه باقی خواهد گذاشت. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان