تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
حقیقت‌پور، مشاور عالی رئیس‌مجلس، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، مطرح کرد:

اصولگرایان ابایی ندارند یک نظامی را در انتخابات به مردم معرفی کنند/ مردم یک نظامی را انتخاب نکنند چوبش را می‎خورند

منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی و نماینده سابق مجلس، بر این عقیده است که یک شخصیت نظامی هم می‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد و از توانایی‌هایی که دارد به نحو احسن استفاده کند و اگر هم مردم از آن‌ها استقبال نکنند خب طبیعتا چوبش را هم می‌خورند.
اصولگرایان ابایی ندارند یک نظامی را در انتخابات به مردم معرفی کنند/ مردم یک نظامی را انتخاب نکنند چوبش را می‎خورند
رویداد۲۴- منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی و نماینده سابق مجلس، بر این عقیده است که یک شخصیت نظامی هم می‌تواند در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد و از توانایی‌هایی که دارد به نحو احسن استفاده کند و اگر هم مردم از آن‌ها استقبال نکنند خب طبیعتا چوبش را هم می‌خورند.
 
حضور شخصیت‌های نظامی در ماراتن انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما، همواره به یکی از مباحث مورد انتقاد بوده و هست، تا جایی که برخی برای کنار زدن آن‌ها، از لفظ «من نظامی نیستم» نیز استفاده کرده‎اند.  
 
«محسن رضایی» و «محمدباقرقالیباف» دو چهره نظامی هستند که در چندین انتخابات حضور داشته‎اند اما به دلیل نظامی بودن، هیچ‌گاه نتوانستند رای و نظر مردم را به سمت خود جلب کنند. زیرا مردم بر این عقیده هستند که افراد نظامی باید در جایگاه خود قرار بگیرند و به حوزه سیاست وارد نشوند، زیرا با ورودشان به سیاست و سایر حوزه‌ها، فضای نظامی و امنیتی را در آن حوزه حاکم خواهند کرد که این موضوع اصلا خوشایند مردم نبوده و نیست.  
 
این در حالی است که چندی پیش محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که: «من اعتقاد دارم که اگر یک نظامی رئیس جمهور شود حتما می تواند کشور را از مشکلات نجات بدهد.» همین سخنان باعث شد تا بار دیگر انتظار حضور نظامیان در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را شاهد باشیم. با توجه به اینکه نظامیان همواره گزینه‌های مورد اصولگریان در انتخابات بوده و هستند و با توجه به اینکه اقبالی به گزینه‌های نظامی برای حوزه سیاست در بین مردم وجود ندارد،  باید دید در انتخابات آتی، آیا بازهم اصولگرایان بر روی گزینه‌ای نظامی سرمایه گذاری خواهند کرد یا خیر؟
 
منصور حقیقت‎پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به برخی از مباحث مطرح شده پیرامون انتخابات ریاست‎جمهوری و مزایای یک رئیس‌جمهور نظامی، گفت: به نظر من شایستگی و لیاقت از هر امر دیگری مهمتر است. بالاخره جمهوری اسلامی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی در یک شرایط ویژه‎ای قرار گرفته است که محکوم به این است که روز‎بهروز قوی‎تر شود و محکوم به این هستیم که عملکرد قویی هم داشته باشیم، که اگر غیر از این باشد ما حذف می‌شویم. در کنار ما برخی از این مرتجعین تمام ذخایر و موجودی‌شان را می‌دهند تا خودشان را قوی کنند.
 
حقیقت‌پور ادامه داد: عربستانی که امروز بیش‌ترین سوخت فسیلی را در ذخایر خود دارد، 200 میلیارد دلار برای تولید برق پاک از مسیر انرژهای خورشیدی، سرمایه‎گذاری می‌کند و چندین برابر این رقم را برای تقویت توان نظامی خود هزینه می‌کند و... . خب در چنین شرایطی مگر ما می‌توانیم حرکت لاک پشتی در توسعه داشته باشیم؟ ما قطعا نیازمند این هستیم که یک حرکت قوی و منسجمی سیستمی را برای توسعه همراه با عدالت داشته باشیم. زیرا ما توسعه به تنهایی را نمی‌خواهیم، بلکه توسعه همراه با عدالت را خواستار هستیم. عدالت شاه کلید قدرت نرم ما است و اگر عدالت را برقرار کنیم، قدرت نرم و یا همان مردم، پشتوانه دائمی حکومت خواهند بود.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم، با بیان اینکه با کاندیدای نظامی برای جایگاه ریاست جمهوری موافق هستم، تصریح کرد: ما افرادی نظامی که داریم فی البداهه که نظامی نبودند، گزینه های نظامی ما در شرایط اضطرار و برای امنیت و حفاظت از کشور در این جایگاه قرار گرفتند و لباس نظامی بر تن کردند.

وی افزود: آقای قالیباف یک فرد نظامی است، اما می‎بینیم که خدمات شایانی را در شهرداری تهران از خود به جای گذاشتند. شهید سرلشکر حسن تهرانی یک نظامی است اما یک نظامی است که پدر موشکی کشور است و با پیشبرد موشکی، ایران را به جایگاه بزرگ و بالایی در کشورهای موشکی تبدیل کرد. کاش نمونه همین افراد را ما در صنعت خودروسازی، کشاورزی و سایر حوزه‌های دیگر داشتیم.  
 
این فعال سیاسی، با بیان اشاره به اینکه من شخصا یک نظامی بازنشسته و سرتیپ سپاه بودم، گفت: من با وجود اینکه یک نظامی بودم، اما استاندار هم بوده‌ام. زمانی که از سوی احمدی‌نژاد تودیع یا دیپورت شدم، سه هزار نفر در فرودگاه اردبیل برای استقبال از من آمدند. آیا این رویکرد، یک رویکرد نظامی است؟

وی افزود: ما در ساختار نظامی، طبیعتا یک رویکرد نظامی هم داریم، یعنی زمانی که در جایگاه نظامی قرار داریم، نمی‌آییم رای گیری کنیم که الان باید حمله کنیم یا نکنیم، در آنجا دستور می‌دهیم که حمله شود. زمانی هم که مثلا در استانداری حضور داریم، دیگر رویکرد نظامی جواب‌گو نیست. زمانی که در پست‌های غیر نظامی حضور داریم، طبیعتا از افراد و کارشناسان مجرب در همان حوزه استفاده خواهیم کرد. 

مشاور علی لاریجانی ادامه داد: مالک اشتر یا خود حضرت علی(ع) نیز نظامی بودند، فرمانده بودند و در همه جنگ‌ها در کنار پیامبر حضور داشتند اما به بهترین نحو نیز حکومت داری کردند. افراد نظامی ما ضمن اینکه یک شخصیت نظامی هستند، معلم اخلاق هم هستند و جدا از همه این‌ها یک انسان هستند. شما در دنیا هم اگر نگاه کنید می‎بینید که بیشتر سیاستمدارن نظامی بوده‌اند. ما چرا باید به این سمت برویم که بگوییم چون فلان فرد یک نظامی بوده است، نباید در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد. 

وی افزود: به طور مثال اکنون فردی مانند قاسم سلیمانی در مدیریت، در قدرت و شجاعت، چیزی از وزرای این کشور کم دارد؟ ما خیلی از کارها را به غیرنظامیان سپرده‌ایم که جز رسوایی و بی‎آبرویی چیزی بر جا نگذاشته‎اند. افرادی مانند خاوری که میلیاردها تومن پول از این کشور خارج کردند آیا نظامی بودند؟ آیا یک نظامی سراغ دارید که از کشور خارج شده باشد؟
 
حقیقت‌پور، با تاکید بر اینکه ما نباید خودمان را از شخصیت‌های شایسته کشور محروم کنیم، خاطرنشان کرد: به نظرم افراد شایسته و لایق فرقی ندارد که نظامی باشند یا غیرنظامی، باید از آن‌ها استفاده شود. اصولگرایان برای انتخابات گزینه‎های بسیاری اعم از نظامی و غیرنظامی دارند. گزینه‌های نظامی خوبی مانند آقایان محسن رضایی، قالیباف، ذوالقدر و ... را دارند که هر کدام می‌توانند رئیس جمهور خوبی برای این کشور باشند. اینکه بار دیگر اصولگرایان به سمت گزینه نظامی بروند یا نه بستگی به شرایط دارد و باید شرایط آن زمان را مورد بررسی قرار داد. اصولگرایان اصلا ابایی ندارند که یک گزینه نظامی را به مردم معرفی کنند.
 
این فعال سیاسی، در پاسخ به این سوال که آیا مردم از گزینه نظامی برای انتخابات، استقبال خواهند کرد یا خیر، گفت: خب مردم استقبال نکنند چوب آن را هم می‎خورند. به طور مثال مردم از لیستی برای شورای شهر حمایت کردند، اما این لیست برای مردم تهران تاکنون چه کرده است؟ شما مطمئن باشید چند ماه دیگر زباله‌های مردم هم دم خانه‌هایشان می‌ماند. اشکالات دموکراسی همین است، این اوج فساد دموکراسی است که 51 بر 49 پیروز است. مردم یک نظامی را انتخاب نکنند چوبش را می‎خورند.  
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
1
0
حالا نه اینکه نظامیها در هیج امری دخالت نمی کنند جز نظامیگری شما داری دنبال تتمه اش میگردی! من دوره مرحوم امام را بخاطر می اورم که نظامیها جرات نداشتند که در امور سیاسی و اقتصادی و هر امر دیگری که به انان مربوط نبود دخالت کنند و هر موقع که میخواستند وارد این جور امور شوند امام نوک شان را قیچی میکرد" بدبختی از ان زمان شروع شد که نظامی ها این توهم برایشان بوجود امد که تافته های جدا بافته هستند و طلبکار فداکاری هایشان در جنگ هم شدند" کسانی که در زمان جنگ توی تلویزیون میگفتند ما با خدای خودمان معامله کردیم یه مشت دروغگو از اب در آمدند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
1
0
الان مثلا داری خودتونو با امام علی و مالک اشتر مقایسه میکنی؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
1
0
مگه دست مردمه که کسی رو انتخاب کنن یا نکنن
نظرات شما
پیشخوان