تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

ضرغامی در حال پاک کردن گذشته؟

نه‌تنها خود را دیگر اصولگرا نمی‌داند بلکه تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا را نیز پوست خربزه می‌داند. رییس اسبق سازمان صدا و سیما نیز همانند دیگر دوستان خود در جبهه اصولگرایی مشی خود را پس از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر داده و تلاش دارد خود را فردی فراجناحی و انقلابی معرفی کند.
رویداد۲۴نه‌تنها خود را دیگر اصولگرا نمی‌داند بلکه تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا را نیز پوست خربزه می‌داند. رییس اسبق سازمان صدا و سیما نیز همانند دیگر دوستان خود در جبهه اصولگرایی مشی خود را پس از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر داده و تلاش دارد خود را فردی فراجناحی و انقلابی معرفی کند.

«اعتماد» در ادامه نوشت: عزت‌الله ضرغامی این روز‌ها متحول شده و تلاش دارد با اظهارنظر‌هایی متفاوت عملکرد خود در رسانه ملی را از اذهان پاک کرده و نشان دهد افراد به فراخور زمان و جایگاه خود تغییر می‌کنند.

مردی که روزی در جمنا حضور داشت و برای حمایت از رییسی کاندیدای مطلوب خود شهر به شهر سفر می‌کرد، پس از انتخابات به زمین و زمان انتقاد دارد؛ حتی از جریان سیاسی‌ای که هوادارش بود. او در اظهارنظری نسبت به موضع‌گیری‌های جدید خود واکنش نشان داد و گفت: «فعالیت‌های اخیر من در فضای مجازی هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارد. احساس می‌کنم جای خالی یک قرائت جدید و غیرکلیشه‌ای در نیروهای انقلاب خالی است. من عمیقا به جذب حداکثری و دفع حداقلی و التزام به ارزش‌های انقلاب در عین پذیرش تحول، آن گونه که رهبری می‌گویند اعتقاد دارم و به آن عمل می‌کنم.»

ضرغامی برای اثبات ادعای خویش که تلاش دارد گفتمانی جدید را پدید آورد اقداماتی را نیز انجام داده است. نخستین واکنشی که سبب تعجب همگان از موضع‌گیری او شد، درباره سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد بود که عضویت نیکنام را حق او دانسته بود. او در اظهارنظر متفاوت دیگری از حمید بقایی که این روز‌ها محکومیت خود را سپری و در اعتصاب غذا به سر می‌برد خواست تا اعتصاب غذای خود را بشکند.

چهره‌ای که این روز‌ها از ضرغامی دیده می‌شود اصلا شباهتی به رییس اسبق سازمان صدا و سیما ندارد. او در وهله اول راه خود را از دو جریان سیاسی و ریشه‌دار کشور جدا و آنها را پوست خربزه دانست و در گام بعدی مواضعی قابل تامل اتخاذ کرد. یکی از اقدامات جدید ضرغامی کوهپیمایی و گرفتن عکس یادگاری با جوانانی است که پوشش آنها در زمان دوران او در صداوسیما همواره زیر تیغ سانسور می‌رفت اما ظاهرا در راه پاستور باید همه خاطرات تلخ گذشته را یا انکار کرد یا پوشاند.

مواضع جدید رییس اسبق صدا و سیما دولت را نیز در بر می‌گیرد. ضرغامی که ظاهرا فعالیت در فضای مجازی به او مزه کرده است و ترجیح می‌دهد به جای رسانه‌ها در کانال تلگرامی و توییتر خود فعال باشد، با انتشار توییت در بزنگاه‌های مختلف دولت را شامل مهرورزی‌های خود کرده است؛ مهرورزی هایی که بسته به شرایط کشور می‌تواند انتقادی یا حمایتی باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان