تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
نژادبهرام عضو شورای شهرتهران، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، تشریح کرد:

پیام مخالفت شورا با استعفای نجفی چه بود؟

نژاد بهرام عضوشورای شهر تهران، بر این عقیده است که مخالفت شورا با استعفای نجفی، دارای پیام‌های صریح و روشنی است. شورا معتقد است که بیماری آقای نجفی، آنقدر حاد نیست و قابل درمان است به همین دلیل او می‌تواند پس از درمان، به سرکار برگردد. زیرا او همچنان از حمایت و اعتماد اعضای شورا برخوردار است.
پیام مخالفت شورا با استعفای نجفی چه بود؟
رویداد۲۴زهرا نژاد بهرام عضوشورای شهر تهران، بر این عقیده است که مخالفت شورا با استعفای نجفی، دارای پیام‌های صریح و روشنی است. شورا معتقد است که بیماری آقای نجفی، آنقدر حاد نیست و قابل درمان است به همین دلیل او می‌تواند پس از درمان، به سرکار برگردد. زیرا او همچنان از حمایت و اعتماد اعضای شورا برخوردار است.

بالاخره پس از حواشی‌های بسیار، استعفای نجفی در صحن علنی شورا به بحث و بررسی گذاشته شد و موافقان و مخالفان این موضوع پس از سخنرانی و اعلام نظر، ترجیح دادند که محمدعلی نجفی با وجود بیماری، باید در سمت خود باقی بماند و با 16 رای با استعفای او مخالفت کردند.

روز گذشته، شهردارتهران به همراه معاونین خود در جلسه شورا حاضر شد و پس از سخنرانی کوتاهی، متن استعفای خود را قرائت کرد و از اعضای شورا درخواست کرد که به دلیل وجود بیماری و نیاز به بستری و درمان شدن، با استعفای او موافقت شود. زیرا مدیریت شهری یک امانت از سوی مردم است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

پس از اتمام سخنرانی نجفی، موافقان و مخالفان این موضوع به ایرادسخنرانی پرداختند. ناهیدخداکرمی در مخالفت با این تصمیم گفت: «به یاد داریم برخی قهر کردند و کشور را رها کردند، اما شما بایستید و کار را ادامه دهید... من خواهش میکنم در مان را شروع کنید کنید و بعد از درمان اگر دیدید از نظر جسمی شرایط ندارید تصمیم دیگری خواهیم گرفت.»

حسن رسولی نیز در کنار سایر مخالفان این تصمیم، خطاب به نجفی گفت: «مطالعه شرایط و ارقام به ما نشان داد که شهرداری تهران به فردی همچون نجفی برای برون رفت نیاز دارد... ای کاش آقای نجفی امروز به جای استعفا اعلام می کردند که کدام یک از گزارش های 12 گانه ایشان به دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است. امروز  پرونده نفر دوم مدیریت شهری در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و من به عنوان موکل مردم از روند آن بی اطلاع هستم.»

علاوه بر مخالفان اما، استعفای نجفی موافقانی را هم به همراه داشت. محمدجوادحق شناس در موافقت با این تصمیم، گفت: «باید تصمیم آقای نجفی رابپذیریم. آقای نجفی به تمام جوانب نگاه کرده و به این تصمیم سخت رسیده... از تصمیم آقای نجفی گلایه مندم.  اگر با من مشورت می کردند حتما مخالفت می کردم . اما ما تعهدمان به مردم است. ما نباید در بلاتکلیفی بمانیم حتی برای یک ساعت!»

بالاخره اما پس از مباحث و اختلاف نظرها، رای گیری برای پذیرش یا عدم پذیرش استعفای نجفی به رای گذاشته شد و در نهایت شورا با رای قاطع 16، با استعفای نجفی مخالفت کرد. حال باید ببینیم محمدعلی نجفی در قبال این موضوع چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند؟ آیا بار دیگر بحث استعفای خود را مطرح می‌کند و یا اینکه همچون 7ماه گذشته پرقدرت در بهشت به مدیریت شهری و مبارزه با فساد می‌پردازد.

زهرا نژادبهرام عضوشورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴، با اشاره به مخالفت اعضای شورای شهر تهران با استعفای محمدعلی نجفی شهردارتهران، گفت: پیام مخالفت با استعفای آقای نجفی بسیار صریح و روشن بود. ما به هیچ عنوان قبول نکردیم که ایشان استعفا بدهند و گفتیم که حتی اگر بیمار هم هستید می‌توانید بروید درمان شوید و بعد از آن برگردید و ما نیز در خدمتتان هستیم.

نژاد بهرام، ادامه داد: پیام مخالفت با استعفا، پیام روشن حمایت ما از نجفی بوده و هست. شورای شهر براین عقیده است که نباید هیچ‌گونه تزلزلی در مدیریت شهری ایجاد شود زیرا آسیب‌های جدی را به سطح شهر وارد می‌کند. از آقای نجفی خواسته شد که با توجه به تاکید ایشان بر بیماری، در واقع بیماری خود را در اسرع وقت مداوا کنند و کارهای نیمه تمامشان را هم حتما انجام دهند. خصوصا تهیه برنامه سوم توسعه برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

عضوشورای شهر تهران، با اشاره به اینکه مدیریت شهری احتیاج به تمرکز ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه شورا برآیند رای مردم است، لذا در چارچوب قانون اساسی به مردم پاسخگو است. بالاخره مردم شورا را برای انجام یک کاری یعنی مدیریت شهری انتخاب کرده‌اند. اگر قرار باشد ما شهر را مدیریت نکنیم و به قولی آن را رها کنیم، شهر که دیگر نمی‌تواند بر روی پاشنه خودش بچرخد و طبیعتا با مشکلات عمده‌ای روبه رو خواهد شد. 

نژاد بهرام، با تاکید بر اینکه آقای نجفی بداند که شورا همچنان از ایشان حمایت می‌کند، تصریح کرد: شورا همچنان بر این عقیده است که آقای نجفی کماکان می‌تواند مدیریت شهری را در اختیار داشته باشد و همانند سابق با جدیت کار خود را دنبال کند. بیماری ایشان بیماری خاصی نیست و بیشتر آقایان که سن بالای 50 سال هستند به این بیماری مبتلا می‌شوند. البته ما برای همه بیماران آرزوی بهبود و سلامتی داریم، اما معتقدیم که این بیماری، به گونه‌ای نیست که جلوی فعالیت ایشان را بگیرد و قابل درمان است. به همین دلیل صراحتا با این استعفا مخالفت کردیم. هر فردی که دچار بیماری می‌شود، می‌تواند بیماری خود را درمان کند اما در کنارش، کار خود را هم انجام دهد.

این عضو شورای شهر، با اشاره به آخرین وضعیت روند پیگیری پرونده‌های تخلف قالیباف، تصریح کرد: ما از آقای نجفی در خصوص وضعیت این پرونده‌هایی که در اختیار قوه قضاییه برای بررسی قرار دارد، سوال کردیم و ایشان گفتند که تاکنون بازخوردی از ارسال این نامه‌ها نگرفته‌اند.

نژاد بهرام، در پاسخ به این سوال که وضعیت شهردار پس از این مخالفت چه می‌شود؟ گفت: شهردار به سرکار خود برمی‌گردند و باید به رای و نظر شورا تمکین کنند.
نظرات شما
پیشخوان