تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ خبر داد:

برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس برای بحران ارز و خشکسالی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیر علنی طی روزهای سه‌‎شنبه و چهارشنبه هفته جاری برای بحران‌های پیش‌روی کشور یعنی بحران ارزی و آشفتگی بازار ارز و بحران کم آبی و خشکسالی خبر داد.

رویداد۲۴-سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیر علنی طی روزهای سه‌‎شنبه و چهارشنبه هفته جاری برای بحران‌های پیش‌روی کشور یعنی بحران ارزی و آشفتگی بازار ارز و بحران کم آبی و خشکسالی خبر داد.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ ضمن اعلام این خبر در تشریح جزییات مصوبه جلسه هیات رئیسه مجلس گفت: در پی بروز بحران دوباره در بازار ارز و آشفتگی در این بازار، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصمیم به برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور مسوولان مربوطه این حوزه گرفت.

وی افزود: بر همین اساس روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه غیر علنی با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با موضوع آشفتگی در بازار ارز برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در این جلسه دلایل افزایش بدون دلایل مشخص قیمت ارز و سیاست‌های دولت در کنترل این بازار و هچنین جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نعمتی در ادامه به برگزاری جلسه غیر علنی با محوریت بحران آب و خشکسالی در کشور اشاره کرد و گفت: همچنین روز چهارشنبه جلسه غیر علنی با محوریت بحران آب و خشکسالی در سال آبی جاری که نتیجه کاهش بارش‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته و کل کشور را درگیر تنش آبی کرده است برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جلسه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: براساس گفته‌های مسئولین، میانگین بارش در سال آبی امسال 100 میلی‌متر بوده و پیش‌بینی این است که 30 میلی‌متر دیگر به این میانگین اضافه شود که اگر این اتفاق بیفتد ما به 50 درصد میانگین سال‌های قبل می‌رسیم و ممکن است مشکلاتی برای کشور ایجاد شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: از این رو نگرانی‎های جدی نسبت به شرایط پیش رو در سال آبی جاری ایجاد شده است و بر همین اساس هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت در جلسه غیر علنی با حضور وزرای مربوطه سیاست‌های دولت برای گذر از خشکسالی با مدیریت منابع آبی و همچنین تجدید نظر در نوع کشت را مورد بررسی قرار دهد.

نعمتی در خاتمه تاکید کرد: بحران خشکسالی در سال آب جاری مربوط به مناطق خاصی نیست و سراسر کشور را درگیر کرده است که بی‌توجه‌ای به آن می‌تواند بحران آبی را به بحران امنیتی تبدیل کند.

نظرات شما
پیشخوان