تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

نگاه سلیقه‌ای در معاونت سیما به حداقل برسد/ لزوم حضور مسئولان رسانه ملی در خوزستان و عذرخواهی از مردم

یک عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد سازمان صداوسیما با اشاره به بررسی برنامه‌های نوروزی ازجمله مسائلی که منجر به بروز ناآرامی در استان خوزستان شد، در اولین جلسه این شورای نظارت، بر لزوم حضور مسئولان صداوسیما در خوزستان و پوزش‌خواهی از مردم تاکید کرد و گفت که نگاه و مدیریت سلیقه‌ای در مواردی همچون سانسور لوگوی یک تیم فوتبال منجر به بروز مشکلات می‌شود.

رویداد۲۴-یک عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد سازمان صداوسیما با اشاره به بررسی برنامه‌های نوروزی ازجمله مسائلی که منجر به بروز ناآرامی در استان خوزستان شد، در اولین جلسه این شورای نظارت، بر لزوم حضور مسئولان صداوسیما در خوزستان و پوزش‌خواهی از مردم تاکید کرد و گفت که نگاه و مدیریت سلیقه‌ای در مواردی همچون سانسور لوگوی یک تیم فوتبال منجر به بروز مشکلات می‌شود.سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ناآرامی‌های روزهای اخیر در بخش‌هایی از استان خوزستان در اعتراض به یک برنامه تلویزیونی در تعطیلات نوروز اظهار داشت: البته شخصاً مسئول پاسخگویی از جانب صداوسیما نیستم اما به‌عنوان عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما از همان ابتدای ماجرا، باوجود آن‌که در سفر زیارتی بودم، هنگامی که تعدادی از نمایندگان خوزستان تماس گرفته و موضوع را بازگو کردند، بلافاصله با برقراری ارتباط با مسئولان صداوسیما موضوع را مورد پیگیری قرار دادم.

وی افزود: همچنین آقای کاتب دیگر عضو ناظر مجلس در شورای نظارت از همان ابتدا موضوع را پیگیری کرده و اصلاحاتی در همان زمان صورت گرفت و حتی یک قسمت اضافه شد و فضا تاحدودی آرام‌تر شد.

لزوم حضور مسئولان صداوسیما در خوزستان و عذرخواهی از مردم

او در واکنش به این‌که به‌گفته برخی نمایندگان خوزستان پوزش‌خواهی مسئولان صداوسیما در همان ابتدای ماجرا می‌توانست مانع از بروز این نارضایتی‌ها شود، گفت: قطعاً این مسئله ضرورت دارد و توصیه ما هم به مسئولان صداوسیما این است که حتماً در میان مردم عزیز خوزستان حاضر شده و با ارائه توضیحات قانع‌کننده، به‌سمتی برویم که در آینده هم شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

بررسی برنامه‌های نوروزی در اولین جلسه شورای نظارت بر صداوسیما

این عضو ناظر قوه مقننه در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما از برگزاری نخستین جلسه این شورا خبر داد و گفت: این جلسه امروز برگزار می‌شود و قرار است درباره برنامه‌های نوروزی به‌طور کلی صحبت کنیم که البته قطعاً موضوع این برنامه از جمله مسائلی خواهد بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و حتماً خودمان طرح موضوع خواهیم کرد.

نگاه سلیقه‌ای در معاونت سیما به حداقل برسد

نماینده فریمان در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال صدور تذکر یا هرگونه برخورد نظارتی با مسئولان صداوسیما وجود دارد، گفت: انتظارمان این است که مخصوصاً در معاونت سیمای صداوسیما نگاه‌های سلیقه‌ای به حداقل برسد که دیگر شاهد تکرار این مسائل نباشیم و درمورد برخورد نیز باید اجازه دهید پس از تشکیل جلسه، نظر نهایی شورای نظارت را اعلام کنیم.

علت سانسور لوگوی تیم فوتبال ایتالیایی مدیریت سلیقه‌ای بود

وی در پاسخ به این پرسش که علت اصلی بروز این اتفاق چه بوده است، گفت: به نظر می‌رسد علت اصلی این معضلات، حاکمیت سلیقه‌ها باشد. اتفاقی که در جریان سانسور لوگوی یک تیم فوتبال نیز شاهد بودیم و مدیریت سلیقه‌ای یک برنامه‌ساز خاص باعث شد حواشی گسترده‌ای به راه بیفتد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که چنین سلایقی همه‌جا وجود دارد، اصل نظارت و قوه عاقله‌ای است که باید بر اداره کلیه امور حاکم باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به این‌که به نظر می‌رسد نقش قوه عاقله حاکم بر کلیه امور بسیار کمرنگ است و درحالی لوگوی تیم فوتبال آ.اس.رم ایتالیا سانسور شد که سال‌ها این تصویر در برنامه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمده است، گفت: به هر حال همین مشکل نگاه سلیقه‌ای است. فراموش نکنید که نظارت ما در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما، صرفاً نظارت پس از پخش است و آن‌چه به‌عنوان نظارت عام باید در صداوسیما حاکم شود، مربوط به نگاهی است که باید ازسوی خود مسئولان سازمان در تصمیمات تاثیرگذار شود.

معاونت سیما باید با اتکا به نظارت سلسله‌مراتبی پیش از پخش، مانع از وقوع مشکلات شود

وی اضافه کرد: به هر حال معاونت سیما در این رده نظارت‌های سلسله‌مراتبی متعدد دارد و آن‌جا است که باید با نگاهی چندبعدی و همه‌جانبه امور را مدنظر قرار داده و مانع از وقوع این مشکلات شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که نظارت عام درون‌‌سازمانی بر تمامی امور با نگاهی درست و اصولی حاکم نشود، مشکل خواهیم داشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان