تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

مشکلات آموزش و پرورش لاینحل نیست

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است ما به اندازه کافی سیاست و برنامه داریم و باید در دولت دوازدهم متمرکز بر اجرا شویم.

رویداد۲۴-معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است ما به اندازه کافی سیاست و برنامه داریم و باید در دولت دوازدهم متمرکز بر اجرا شویم.اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری گفت: سر منشا این سیاست‌ها سند تحول  است و تاکید ویژه ای برای تحقق این سند وجود دارد. شورایی در این راستا تشکیل شده و امیدوارم در سال ۹۷ بخش مهمتری از سند را تحقق بخشیم.‌

وی افزود: یکی از موارد اصلاحی، استقرار نگاه تمرکز زدایی و تفویض اختیار و مدیریت مدرسه محور است. همه این موارد نیازمند ترکیب مناسب از ستاد تا مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه معتقدم مشکلات آموزش و پرورش زیاد است ولی لاینحل نیست، گفت: حاکم شدن تفکر سیستمی بر معاونت پشتیبانی حائز اهمیت است. سیستم زمانی که کارکرد معیوب از خود نشان دهد تا زمانی که این عیوب رفع نشود، نیروی انسانی نمی تواند کاری کند و باید متمرکز بر رفع این عیوب شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به عملکرد سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: اجرای بودجه ۹۶ و تخصصی آن، پیش بینی بودجه و مشارکت در بودجه ۹۷ از جمله اقدامات بود. همچنین موضوع بیمه، وام ها و مدیریت مراکز اقامتی و اسکان نوروزی را بر عهده داشتیم. بودجه سال ۹۶ دارای ۱۳ ردیف هزینه ای بود که ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می شد که نسبت به بودجه ۹۵ فقط ۸ و نیم درصد رشد داشت. حدود ۵ درصد اعتبارات ملی و ۹۵ درصد اعتبارات استانی بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ قلم‌ مطالبات ۹۵ به سال ۹۶ کشیده شد، گفت: در سال ۹۶ هزار میلیارد از مطالبات ۹۵ و همچنین  ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد  تومان مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شد و این اعتبار به صورت تنخواه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و  بلای جان آموزش و پرورش شد. به همین دلیل، از شهریور ماه تخصیص‌های ما بلوکه شد و گفتند که بدهی دارید. در بهمن ماه بالاخره محل تامین اعتبار‌ تنخواه را پیدا کردیم و اواخر بهمن آن را پرداخت کردیم. تاخیر در پرداخت های پرسنلی در سال ۹۶ به همین دلیل بود که حتی تا یکسال تاخیر در پرداخت داشتیم. بعد از اینکه‌تنخواه تسویه شد با تلاش هایی که انجام شد، در اسفند ماه اعتبار ما از ۳۰‌هزار به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. اما به علت کمبود نقدینگی در سازمان بودجه نتوانستیم پرداختی داشته باشیم و در نهایت در ۲۹ اسفند مبلغ تامین شد و با کمک بانک‌مرکزی عصر ۲۹ اسفتد ماه اعتبار را ابلاغ کردیم.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان