تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

سگ‌کشی گسترده در تبریز! (تصویر)

هفته گذشته فیلمی از جان دادن یک قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن صدای شیون دختری نیز به گوش می‌رسید.
رویداد24- هفته گذشته فیلمی از جان دادن یک قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن صدای شیون دختری نیز به گوش می‌رسید.

«نصر نیوز» نوشت: در این فیلم چند ثانیه‌ای صدای گریان و لرزان یک دختر از کشته‌شدن تعداد زیادی سگ در این منطقه از تبریز که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه 9 تبریز است، خبر می‌دهد.

سگ‌کشی گسترده در تبریز! (تصویر)

این دختر جوان در این‌باره می‌گوید: حدود 20 سگ در این منطقه از شهر زندگی می‌کردند که من با توجه به علاقه‌ای که به حیوانات دارم از یک سال پیش برایشان غذا آورده و به نوعی با آنها ارتباط برقرار کرده بودم.

وی ادامه می‌دهد: به حدی من با این سگ‌ها صمیمی شده بودم که به محض حضورم روی تپه‌های این منطقه به سمتم می‌آمدند. در طول این غذادادن‌ها بارها با اعتراض کارگران فضای سبز آن منطقه نیز روبه‌رو شده بودم که از من می‌خواستند به جای غذا دادن روی چمن‌های منطقه آن را روی تپه‌ها بریزم که من هم ضمن عذرخواهی همین کار را می‌کردم.

این دختر اظهار می‌کند: حدود دو هفته پیش بود که طبق روال برای غذا دادن به آنها آمدم که متوجه شدم خبری از سگ‌ها نیست. با خودم فکر کردم که شاید سگ‌ها برای جفت‌گیری رفته‌اند و حتما بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با صحنه‌ای مواجه شدم که به شدت دلم را به درد آورد، اضافه می‌کند: یکی از سگ‌ها که از سال پیش برایش آب و غذا می‌آوردم در کنار درختی در حال جان دادن بود. این صحنه مرا بسیار آزاد داد. از کارگران منطقه که جویا شدم متوجه شدم برخی افراد ناشناس که البته بنده می‌دانم چه کسانی هستند، گوشت‌های آلوده‌ای را در منطقه ریخته بودند که سگ‌های بینوا با خوردن آنها جان دادند.

این دختر جوان که خود را دوستدار طبیعت و حیوانات معرفی می‌کند در خصوص سم‌پاشی شهرداری برای دفع حیوانات موذی نیز می‌گوید: شهرداری منطقه مدعی است که سم‌پاشی اقدامی معمول در طول سال است ولی به خدا این سم‌ها سوسک را هم نمی‌کشند، چه برسد به سگ!

وی می‌افزاید: در این خصوص با شهردار منطقه 9 تبریز نیز گفت‌وگو کرده‌ایم که ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند ولی به هر حال شکوائیه‌ای نیز علیه کسانی که دست به این جنایت زده‌اند تنظیم کرده و به دستگاه قضایی داده‌ایم.

حمید شاهوردی شهردار منطقه 9 نیز در این خصوص ضمن ابراز تاسف اظهار می‌کند: به شدت این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی را محکوم می‌کنیم.

وی با رد اتهام‌هایی که در این خصوص به شهرداری منطقه 9 تبریز و ماموران این منطقه نسبت داده می‌شود، می‌گوید: ما نیز شکوائیه‌ای در خصوص محکوم کردن عامل یا عاملان این اقدام غیر انسانی تنظیم کرده‌ایم.

شهردار منطقه 9 تبریز با اشاره به برخی جوسازی‌ها علیه شهرداری تبریز اظهار می‌کند: در فضای موجود در شهر برخی‌ها با بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی محض اقدام به جوسازی علیه مدیران فعال شهری کرده‌اند که بی‌تردید این اقدام آنها به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرد.

شاهوردی ادامه می‌دهد: در خصوص برخورد قضایی با افرادی که اقدام به جوسازی و اتهام‌زنی به ماموران شهرداری منطقه 9 تبریز کرده‌اند نیز اقدام لازم در حال جریان است.

بر اساس این گزارش، کشتن و دفن کردن بیش از 20 سگ در اطراف ائل باغی تبریز واکنش‌های تندی را از سوی انجمن‌های مردم‌نهاد و دوستدار حیوانات در پی داشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
یک حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
3
10
با توجه به اینکه برای چندمین بار این کشتار فجیع توسط شهرداری و عوامل مزدورش انجام میشه باید با مسولین این امر بشدت برخورد قانونی انجام گردد تا درس عبرت برای دیگران شود......
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
ببخشید اگه شما هم یک بار ، وقتی ساعت 12 شب با زن و بچه 5 ساله بیاید خونتون و ببینید جلوی درتون 50 تا سگ دارن برای خودشون میگردن، و از ترس جونتون تا صبح نتونید از ماشین پیاده بشید و بچه 5 سالتون هم تا صبح گریه کنه، متوجه میشید که باید جلوی رشد جمعیت این نوع حیوانات گرفته بشه!

مطمعنا جمع آوری و نگه داری این تعداد حیوان هم بودجه ای کلان نیاز داره!

*چند سال پیش تو شهر ما اواخر شب گله سگ به یک مادر و 3 بچه اش حمله کرده بود که بچه ها کشته شده بودن و مادرشونم شدیدا زخمی بود(اطلاع ندارم خوب شد یا فوت کرد)

**حتی وضعیت بقدری شدید بود که قدیمی ترین میدان شهر که دقیقا در مرکز شهر هست شب ها تحت کنترل گله سگ ها بود!(درضمن شهر کوچیکی هم نیستا، کلان شهره با بالای 1 میلیون جمعیت!)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
4
7
تو این مملکت به آدمیزاد چقدر اهمیت داده میشه که به سگ بشه؟ چرا انقدر توهم اروپا بودن داریم آخه؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
بنده خدا ما اگر به همه مخلوقات خدا احترام بذاریم تازه به انسانیت میرسیم.ولازم نیست هرمسله ای را به اروپا وصل کنیم.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
3
خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث کشته شدن این سگ های بی گناه میشن
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
1
هیچ موجودی بیهوده آفریده نشده آقای بابک کمی معلومات و سواد انسانیتون اگه بالا ببرید متوجه میشد که یکی از کارهای مفید در دنیا و ایران از سگ ها نجات دادن انسانهایی مثله تو و پیدا کردن مواد مخدربرای تو و در جنگ و .... استفاده میشه اینها هم سگن جان دارن و نقس و خدا آنها را آفریده تا به انسانها در موقع لزوم خدمت کنند متاسفم ار ار افکار سطحی و....
حسن
|
United States of America
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
ما كلا يك ترس فرهنگي از سگداريم كه درمحاوراتمون هم استفاده مي كنيم مانند:
مثل سگ گاز مي گيري
باز پارس كردي
مثل سگ مي كشمت
مثل سگ هار ميمونه
سگ مجس هست
چخه سگارو ميگيرن باز پارس كردي

درحالي كه سگ به ادم حمله نمي كنه مگر احساس شديد تهديد بكنه
يك لقمه غذا بهش بديم مريد شما ميشه
هيچ سگي مهاجم نيست مگر سگ هار ، انسان هار هم ممكنه باشه كه اثر ويروس هاري و لاعلاجي سگ هست
سگ يكي از وفادارترين موجودات خداوند است كه انسانها را دوست دارند وگرنه مثل گرگ از ادمها دوري مي كردند
از سگ نترسين سگ به اندازه كافي از شما مي ترسد بهش محبت كنين ببينيد از ادمها قدرشناس ترند
نظرات شما
پیشخوان