تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

چاد؛ پیام رسان های اجتماعی را مسدود کرد

در پی ناآرامی های سیاسی ایجاد شده ، جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر را مسدود کرد که به عقیده تحلیلگران این ایده خامی است که به صورت موقت آب ریختن روی آتش معترضان است.

رویداد۲۴-در پی ناآرامی های سیاسی ایجاد شده ، جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر را مسدود کرد که به عقیده تحلیلگران این ایده خامی است که به صورت موقت آب ریختن روی آتش معترضان است.به نقل از وب سایت کوارتز، به عقیده تحلیلگران بسیاری، ایده فیلترینگ و مسدودسازی موقت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که معولا توسط دولت‌های بسیاری در سراسر جهان به منظور فروکش کردن اعتراضات و مخالفت‌های گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، ایده خامی است که ممکن است تنها به صورت موقت آبی برروی آتش معترضان بریزد .

مسائل و مشکلاتی که مردم و شهروندان کشور آفریقایی چاد مدتهاست با آن درگیرند، تمدید ریاست جمهوری " ادریس دبی " تا سال ۲۰۳۳ است که از سال ۱۹۹۰ بر مردم این کشور آفریقایی حکومت کرده است.

بعد از آنکه مردم این کشور به مخالفت با این قانون برخاستند، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مورد استفاده مردم نیز که در اطلاع‌رسانی و مخالفت آن‌ها تاثیرگذار بودند، اقدام به بررسی و تحلیل علل و پیامدهای منفی تمدید دوران مدت رئیس جمهور کنونی چاد کردند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان