تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

ماشین تیم اقتصادی دولت راننده و فرمان ندارد/ تنها راه نجات کشور امنیت سرمایه‌گذاری است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و ماشین تیم اقتصادی دولت راننده و فرمان ندارد و حرکت آن معجزه است.

رویداد۲۴-رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و ماشین تیم اقتصادی دولت راننده و فرمان ندارد و حرکت آن معجزه است.عزیز اکبریان امروز ( سه‌شنبه ۲۰ فرورودین) مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو و ولادت حضرت علی (ع) در ماه رجب، اظهار داشت: سال ۹۶ با تمام فراز و نشیب‌ها به اتمام رسید البته سال گذشته اوج بدعهدی‌ها شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار نسبت به ملت بزرگ ایران بود و نشان داد که آمریکا پایبند هیچ معاهده‌ و قرارداد بین‌المللی نیست و نباید ما به این پلنگ تیز دندان ترحم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حوادث سال گذشته پیروزی بر شجره خبیث داعش بود که در سوریه و عراق با مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران و با تلاش سردار مجاهد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم به سر رسید بود، گفت: همچنین از حوادث تلخ سال ۹۶ نا آرامی‌هایی بود که در دی ماه انجام شد و به‌صورت سازماندهی شده بود که با استفاده از مشکلاتی که مردم در معیشت، بیکاری، مشکلات مجموعه‌های اقتصادی و موسسات مالی و اعتباری قصد داشتند استفاده کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این ناآرامی‌ها به‌صورت سازماندهی شده با هماهنگی عوامل استکبار جهانی انجام شد، ادامه داد: با حضور حماسی ملت این حوادث نیز به ثمر نرسید و با پیروزی ملت ایران توانستیم آن را پشت سر بگذاریم اما در سال جدید باید دولت، مجلس و قوه‌قضائیه با تلاش شبانه روزی و با عزمی مانند دوران دفاع مقدس حرکت کنند و اختلافات جناحی و باندی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: منافع ملی را باید بر منافع شخصی، جناحی و سیاسی ترجیح دهیم و برای حل مشکلات کشور عزم ملی داشته باشیم؛ حمایت از کالای ایرانی که فرمایش به حق مقام معظم رهبری بود بایستی تلاش سه قوه را در پی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم سران قوا به جای اینکه هر سه ماه یکبار بنشینند چای بخورند و اختلافات خود را کنار بگذارند هر هفته جلسه داشته باشند.

اکبریان با بیان اینکه سران سه قوه عزت ملت ایران را نمایش دهند، جلسات عملیاتی برگزار کنند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از خواب بیدار شود و جلسات هفتگی داشته باشد، تصریح کرد: با جلساتی که در مواقع بروز مشکلات برگزار می‌شود مشکلات برطرف نمی‌شود، امروز تنها راه نجات کشور امنیت سرمایه‌گذاری است که متاسفانه از این مقوله غافل شده‌ایم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با مبارزه واقعی با قاچاق کالا، رفع مشکلات سیستم بانکی، بیمه و مالیات می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد، عنوان کرد: ما ثبات نرخ ارز نداریم آیا با افزایش قیمت ارز می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد؛ تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و ماشین تیم اقتصادی دولت راننده و فرمان ندارد و حرکت آن معجزه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ شود و مجلس شورای اسلامی نیز باید به این موضوع کمک کند، اضافه کرد: اعتماد مردم را باید بازسازی کنیم، مردم به تیم اقتصادی دولت، سیستم بانکی و حتی به مجلس نیز بی اعتماد هستند؛ تا چه زمانی قصد داریم از این موضوع غافل شویم.

وی با بیان اینکه از رئیس  قوه قضائیه می‌خواهم نسبت به بازنگری دخالت‌های بازرسی در مسائل عمرانی و اقتصادی حرکت کنند، اظهار داشت: امروز بحث عمرانی کشور با دخالت‌های بازرسی قفل است، مسئولین عمرانی برای هر کاری باید از بازرسی اجازه بگیرند این را نمی‌توان اقتصاد مقاومتی دانست و با این شرایط نمی‌توان کار عمرانی انجام داد باید از سرمایه گذاران حمایت و با مفسدین برخورد شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: صنعت پتروشیمی بسیار مهم است و در برنامه ششم برنامه‌هایی برای این صنعت که می‌تواند ارز آور باشد داریم اما در وزارت نفت عزمی برای اجرای این برنامه وجود ندارد؛ با این اقدامات قصد داریم از کالای ایرانی حمایت کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اتمام بزرگراه شهید همت، بزرگراه تهران شمال، بیمارستان فردیس به‌عنوان شهری ۱۵ هزار نفری که هنوز بیمارستان ندارد و لوله کشی گاز برای روستا در بخش آساره انجام شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان