تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد

آماده‌باش ارتش اسرائیل در برابر حمله احتمالی ایران

در پی حمله هوایی اسرائیل به یک پایگاه هوایی سوری طی روز دوشنبه که باعث [شهادت] دست‌کم هفت مستشار ایرانی شد، ایران روز سه‌شنبه مستقیماً اسرائیل را تهدید کرد.
رویداد۲۴- در پی حمله هوایی اسرائیل به یک پایگاه هوایی سوری طی روز دوشنبه که باعث [شهادت] دست‌کم هفت مستشار ایرانی شد، ایران روز سه‌شنبه مستقیماً اسرائیل را تهدید کرد.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از هاآرتص، اسرائیل تهدید ایران را بسیار جدی گرفته است: به دلیل نگرانی از حمله تلافی‌جویانه احتمالی ایران یا حزب‌الله، و همچنین حمله احتمالی آمریکا به رژیم اسد در واکنش به حمله شیمیایی در دوما، مرز شمالی  اسرائیل در آماده‌باش کامل است.

این حمله که ایران، سوریه و روسیه همگی اسرائیل را مقصر آن می‌دانند، پایگاه هوای تی 4 سوریه در نزدیکی حمص را هدف قرار داد. بااین‌حال اسرائیل هنوز مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

علاوه بر کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروها و افسران، به تسلیحاتی که در این پایگاه وجود داشت نیز آسیب وارد شده است. این تسلیحات می‌توانست آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل در آسمان سوریه را کاهش دهد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که «جنایات اسرائیل بی‌جواب نخواهد ماند.»

سوریه و روسیه نیز با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کردند و وزارت خارجه روسیه سفیر اسرائیل در مسکو را احضار کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل در بازدید از شهر کاتزرین در بلندی‌های جولان گفت: «نمی‌دانم چه کسی به سوریه حمله کرد. اما یک مسئله را با اطمینان می‌دانم: ما به هر قیمتی شده، اجازه نخواهیم داد که ایران در سوریه به یک پایگاه نظامی دست بیابد.»

این در حالی است که کابینه امنیتی اسرائیل قصد دارد روز چهارشنبه (امروز) جلسه‌ای برای بررسی تنش در مرزهای شمالی برگزار کند. در این نشست، آژانس‌های اطلاعاتی، ارزیابی خود در مورد حوادث اخیر را در اختیار وزرا قرار خواهند داد. 

ارتش اسرائیل همچنین خود را آماده یک روز دیگر از اعتراضات فلسطین در نزدیکی نوار غزه می‌کند. اما در حال همکاری‌هایی با مصر است تا این شرایط را آرام کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در نشست امنیتی این رژیم، اعلام کرد که واشنگتن در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه، مواضع دولت سوریه را بمباران خواهد کرد.

از سوی دیگر همزمان با افزایش احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا، در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.
نظرات شما
پیشخوان