تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

۳۰۰ رزمنده هرمزگانی در خلیج فارس به شهادت رسیده‌اند

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانستیم نقش شهدا را در جامعه تبیین کرده و نام شهدای هرمزگانی را در کشور بلند کنیم.

رویداد۲۴-جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانستیم نقش شهدا را در جامعه تبیین کرده و نام شهدای هرمزگانی را در کشور بلند کنیم.

سرهنگ علی علی‌نژاد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان هرمزگان بیان کرد: در سال ۹۷ شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی و برگزاری کنگره۱۲۶۰ شهید خواهیم بود. در این عرصه فعالیت رسانه‌ها کمک شایانی به معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد کرد. این کنگره در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید در فرصت باقی مانده با کارهای فرهنگی و رسانه‌ای فضا را برای برگزاری این کنگره آماده و بتوانیم نقش رزمندگان و شهدای هرمزگانی را در جنگ به روشنی تبیین کنیم تا نسل جوان و نوجوان هم بتواند تحلیل و درک روشنی از نسل حماسه‌آفرین انقلاب و پدران خود داشته باشد.

علی‌نژاد افزود: شهدا را جناحی و سیاسی نکنیم چرا که آنها متعلق به تمام مردم و جامعه هستند. نقش هرمزگان در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود چرا که شهدای هرمزگانی در دو جبهه دریا و زمین می‌جنگیدند و رشادت‌هایی آفریدند.

وی با بیان اینکه هرمزگان ۳۰۰ شهید در جنگ‌های خلیج‌فارس تقدیم انقلاب کرده، افزود: متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانستیم نقش شهدا را در جامعه تبیین کرده و نام شهدای هرمزگانی را در کشور بلند کنیم. شهید درویشی، شهید رئیسی و دارا و شهدای دیگر در عملیات‌های دریایی دوران دفاع مقدس بسیار نقش مهم و برجسته‌ای داشتند که در تاریخ دفاع مقدس بی بدیل است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهدای هرمزگانی در دوران جنگ افزود: شهید درویشی مبتکر و ذهن خلاق عملیات‌های دریایی در جنوب بود، شهید دارا و رئیسی ۶ ساعت در دریا رودررو با آمریکایی‌ها جنگیدند اما متاسفانه نامی از این عزیزان در کشور نیست و به نوعی شهدای هرمزگان گمنام هستند.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای مهیا ساختن فضای عمومی استان، در راستای برگزاری کنگره شهدا لازم است که جنبش عمومی ایجاد شده و این فرصت طلایی جهت معرفی شهدای هرمزگان را از دست ندهیم، رسالت رسانه‌ها هم‌افزایی و هم‌اندیشی در راستای تنویر افکار عمومی برای این کار ملی و بزرگ است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان