تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
احد آزادی‌خواه، عضو فراکسیون اصولگرای ولایی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

در شرایط جنگ قرار نداریم که نظامی رئیس‌جمهور شود/ سردار سلیمانی کاندیدا شود با اعتماد مردم مواجه می‌شود

احد آزادی‌خواه، عضو فراکسیون اصولگرای ولایی مجلس می‌گوید نظامی بودن فرد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یک مزیت نیست. باید توجه داشت که کشور ما در آستانه جنگ قرار ندارد که نیاز داشته باشد که حتماً یک فرد نظامی در راس کار قرار گیرد.
در شرایط جنگ قرار نداریم که نظامی رئیس‌جمهور شود/ سردار سلیمانی کاندیدا شود با اعتماد مردم مواجه می‌شود
رویداد۲۴- احد آزادی‌خواه، عضو فراکسیون اصولگرای ولایی مجلس می‌گوید نظامی بودن فرد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یک مزیت نیست. باید توجه داشت که کشور ما در آستانه جنگ قرار ندارد که نیاز داشته باشد که حتماً یک فرد نظامی در راس کار قرار گیرد.

هنوز یکسال از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نگذشته که برخی چهره‌های شاخص اصولگرایان نظراتی را درباره معرفی گزینه انتخابات 1400 مطرح می‌کنند. در بین این افراد، عده‌ای هم هستند که معتقدند کشور نیازمند روی کار آمدن یک چهره نظامی در راس امور اجرایی کشور است.

چندی پیش محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس از ضرورت معرفی یک نامزد نظامی  از جانب اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود و در ادامه حسین الله‌کرم و منصور حقیقت‌پور از دیگر افراد جبهه اصولگرایان این نظریه را تایید کردند.

احد آزادی‌خواه، عضو فراکسیون اصولگرای ولایی مجلس و نماینده ملایر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در مورد احتمال معرفی نامزد نظامی از جانب اصولگرایان در انتخابات 1400 گفت: بطور کلی نمی‌توان درباره این نظریه، مطلق نظر داد چون ما گزینه‌های نظامی در کشور داریم که اگر در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود حتماً با اعتماد مردم مواجه می‌شوند. به عنوان مثال سردار قاسم سلیمانی این ویژگی را دارد که اگر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حاضر شود مردم به او اقبال نشان دهند یا مثلاً آقای قالیباف علیرغم ناکامی در دو انتخابات ریاست جمهوری این ظرفیت را دارد که بتواند نظرات را به خود جلب کند. 

وی افزود: گزینه‌های خوب و سرشناسی در بین افراد نظامی هستند که فارغ از اینکه بتوانند در انتخابات پیروز شوند می‌توان از آن‌ها به عنوان یک گزینه شاخص نام برد اما آنچه برای ما مهم است جامعیت گزینه اصولگرایان برای انتخابات آینده است. 

آزادی‌خواه ادامه داد: صرف نظامی بودن یک ملاک مثبت نیست بالاخره جامعیت داشتن گزینه ما دارای تعریف است و یکی از این شاخص‌ها اقتدار است و امکان دارد این شاخصه در وجود یک فرد نظامی متبلور شود و شاید هم این ویژگی در یک شخص دیپلمات باشد. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: از طرفی مدیریت، توان اقتصادی و ساده‌زیستی هم جزو شاخصه‌های ارزشمند گزینه اصولگرایان در کنار دیگر فاکتورها خواهد بود. نباید دایره انتخاب افراد را تنگ کرد و صرف آمدن یک نظامی حق انتخاب را از خودمان بگیریم. باید گذاشت قدری شرایط به جلو برود و فضا کمی انتخاباتی‌تر شود و بعد متناسب با آن شرایط به گزینه‌هایی که شایسته هستند فکر کرد.

وی در خصوص اینکه آیا اجماع روی یک گزینه نظامی با نتایجی که در گذشته به دست آمده یک ریسک محسوب نمی‎شود، گفت: در روان‌سازی اگر اصولگرایان بخواهند انحصاراً یک شخص نظامی را برای ورود در صحنه آماده کنند کار سختی را در پیش دارند چون رای گرفتن از مردم برای یک چهره نظامی کاری سخت است و تجربه در گذشته این را ثابت کرده است. بطور مثال آقای قالیباف و رضایی با این چالش روبرو بودند و همین موضوع برایشان تا حدودی دست و پا گیر شد. باز هم تاکید می‌کنم اگر جامعیت مدنظر قرار گیرد کار برای انتخاب گزینه خیلی راحت‌تر می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس درباره مزیت گزینه نظامی از سوی اصولگرایان تصریح کرد: به هر حال نظامی بودن یک مزیت نیست. باید توجه داشت که کشور ما در آستانه و شرایط جنگ قرار ندارد که نیاز داشته باشد که حتماً یک فرد نظامی رئیس‌جمهور شود. اگر پاکستان سابقه حضور یک نظامی را در بالاترین مقام کشورش داشت به خاطر فضا و شرایط امنیتی حاکم بر کشورش بود. ما در حال حاضر در حوزه امنیت در یکی از بهترین شرایط قرار داریم و بین کشورهای منطقه از امنیت خوبی برخورداریم و از این‌رو انتخاب یک گزینه نظامی ضرورت ندارد. 

آزادی‌خواه ادامه داد: به نظر من فردی باید به عنوان گزینه معرفی شود که توان اقتصادی بالایی داشته باشد. امروز کشور در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و اگر فرد موردنظر یک مدیر و اقتصاددان باشد می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی خارج کند همانطور که سردار قاسم سلیمانی توانست کشور را از یک بحران امنیتی نجات دهد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه سردار قاسم سلیمانی حاضر خواهد شد در این رقابت بزرگ سیاسی ظاهر شود، گفت: بعید می‌دانم اراده‌ای باشد که ایشان که فردی معرفتی است برای چنین کاری هزینه شود. هنوز بحران‌هایی در کشور است که نیاز به حضور سردار قاسم سلیمانی در آنجا می‌رود. اگر شرایط کشور به همین منوال، عادی و در صلح بسر برود بهتر می‌دانم که یک مدیر قوی، اقتصادی، ساده‌زیست و غیرنظامی از سوی اصولگرایان معرفی شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
وقتی روحانی علیرغم منع امام بیاید و رییس جمهور شود چرا یک نظامی نتواند؟ تاریخ ثابت کرده نظامیان ساده زیست تر و کمتر دزدی میکنند ‌و به طیع آن کارمندان و مدیران حکومتی نیز کمتر دزدی و اختلاس میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
صد شرف به نظامیا چه جنگ . چه بدون جنگ .دشماها لیاقت کشورداری ندارین
نظرات شما
پیشخوان