تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
میرزائی‌ نیکو عضو فراکسیون امید، در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی فقط زمان انتخابات برای «رفع حصر» روی گشاده داشت / تصمیم‌گیری درباره رفع حصر به کمیته‌ای در شورای امنیت ملی واگذار شده است

میرزائی‌ نیکو عضوکمیته رفع حصر فراکسیون امید، با انتقاد از کم کاری روحانی در رفع حصر گفت: چطور در زمان انتخابات آقای روحانی در مورد رفع حصر با روی گشاده استقبال می‌کردند و چشم چشم می‌گفتند؟ اما اکنون روش فعالانه‌ای را در این زمینه شاهد نیستیم.
روحانی فقط زمان انتخابات برای «رفع حصر» روی گشاده داشت / تصمیم‌گیری درباره رفع حصر به کمیته‌ای در شورای امنیت ملی واگذار شده است
رویداد۲۴میرزائی‌ نیکو عضوکمیته رفع حصر فراکسیون امید، با انتقاد از کم کاری روحانی در رفع حصر گفت: چطور در زمان انتخابات آقای روحانی در مورد رفع حصر با روی گشاده استقبال می‌کردند و چشم چشم می‌گفتند؟ اما اکنون روش فعالانه‌ای را در این زمینه شاهد نیستیم.

«رفع حصر» کماکان یکی از موضوعات پیچیده، سخت و پرتنش است که تاکنون هیچ اقدام موثر و ملموسی برای این موضوع صورت نگرفته است.

جلسات و رایزنی‌ها همچنان در حال پیگیری است. حسن روحانی به عنوان رئیس‌شورای عالی امنیت ملی به گفته بسیاری از مسئولین، تلاش‌های زیادی را در این زمینه انجام داده و با شخصیت‌ها و مسئولین متعددی گفت‌وگو کرده است، اما موانع در این راه آنقدر زیاد است که باعث شده این تلاش‌ها راه‌به جایی نبرد.

سیدمحمدخاتمی اخیر اما، برخلاف گذشته از کم کاری روحانی در این موضوع صحبت کرد و اعلام کرد که رئیس‌جمهور در مسئله رفع حصر کم‌کاری‌هایی را داشته است. موضوعی که باعث شد انتقادات بسیاری به حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی وارد شود و انتظارات را از او برای رفع حصر و گشایش‌ها در این زمینه بالا ببرد.

از سوی دیگر، در اواخر سال گذشته، از سوی برخی از مسئولین اعلام شد که تا پیش از شروع سال جدید رفع حصر به صورت کامل صورت می‌گیرد، اتفاقی که متاسفانه تاکنون هیچ خبری از آن نیست و باعث شده تا انتقادات به اعضای کمیته رفع حصر و شخص حسن روحانی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور، بیش از پیش شود.

قاسم میرزائی‌ نیکو نماینده مجلس و عضو کمیته رفع‌حصر فراکسیون امید، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت تلاش‌ها برای رفع حصر، گفت: حقیقتا هیچ کاری نکردیم و هیچ اطلاع جدیدی هم در این خصوص نداریم.

این نماینده مجلس، با اشاره به انتقاد سیدمحمدخاتمی، در مورد کم کاری حسن روحانی در مورد رفع حصر، تصریح کرد: به‌هرحال تصمیم‌گیری درباره حصر به کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی واگذار شده و اعضای این کمیته را این کمیته را نماینده قوه قضاییه، نماینده سپاه، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده شورای امنیت تشکیل می‎دهند. باید درباره موضوع حصر این کمیته تصمیم‌گیری کنند که ادامه این وضع به صلاح هست یا خیر. 

وی افزود: برخی بهانه آورده‌اند که اگر آقای کروبی آن نامه را ننوشته بود شاید شرایط حصر به گونه‌ی دیگری رقم می‌خورد، به نظر من این‌ها بهانه است و همه باید خیلی سریع به این موضوع اهتمام ببخشند و از چپ و راست و بالا و پایین باید کمک کنند، تا این مساله به سرعت حل شود.

میرزائی نیکو، همچنین ادامه داد: باید به این موضوع هم توجه شود که اگر شرایط خدای نکرده شرایط سخت‌تری شود، قطعا همه پشیمان خواهند شد. ما نباید فرصت را از ذست بدهیم، به خواست مردم در این مسئله اهمیت دهیم.

وی افزود: هرکجا که آقای روحانی صحبت می‌کند، یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم همواره همین موضوع بوده است. چطور در زمان انتخابات آقای روحانی در مورد رفع حصر با روی گشاده استقبال می‌کردند و چشم چشم می‌گفتند؟ اما اکنون روش فعالانه‌ای را در این زمینه شاهد نیستیم. رفع حصر یکی از موضوعاتی است که باید سریعا حل وفصل شود.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه روحانی به عنوان یکی از کسانی که باید در این زمینه کار کند، تلاش بسیاری کرده است، خاطرنشان کرد: ایشان با رئیس قوه‌قضادیه و بقیه نهادها دیدار و گفت‌وگو کرده، اما این دیدارها باید ثمر و نتیجه هم داشته باشد. البته شنیدم که گشایش‌هایی صورت گرفته اما رفع حصر انجام نشده است. رفع حصر یعنی اینکه کلید اتاق این آقایان محصور در اختیار خودشان باشد نه دست کسی دیگر!

قاسم میرزائی‌ نیکو، با اشاره به سرانجام بیانیه‌ای که قرار بود در همین موضوع منتشر شود، تصریح کرد: آقای مطهری هم صریح و روشن این موضوع را گفتند، من هم همین‌طور، فعلا داریم تدبیر می‌کنیم که چگونه این مساله را ادامه دهیم. نمی‌توانم بگویم به رفع حصر امیدی ندارم مگر می‌شود بدون امید زندگی کرد؟ اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که رفع حصر چه زمانی انجام می‌شود، زیرا اگر می‌دانستم، حصر 7سال طول نمی‌کشید. در این رابطه با آقای جهانگیری و برخی دیگر به صورت مفصل صحبت کردیم و از کانال های مختلفی هم برای صحبت با رهبری در این خصوص اقدام شده است.
نظرات شما
پیشخوان