تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

صدور مجوز به اسم توسعه با لابی‌گری افراد قدرتمند و صاحب زر و زور!

یک استاد دانشگاه از صدور مجوز به اسم توسعه و پیشرفت، بدون در نظر گرفتن نگاه کارشناسی و تنها با لابی‌گری افراد قدرتمند و صاحب زر و زور انتقاد کرد.
رویداد۲۴-یک استاد دانشگاه از صدور مجوز به اسم توسعه و پیشرفت، بدون در نظر گرفتن نگاه کارشناسی و تنها با لابی‌گری افراد قدرتمند و صاحب زر و زور انتقاد کرد.

داوود نعمتی انارکی با انتشار عکسی در اکانت شخصی خود در اینستاگرام نوشت؛

چه کسانی در تخریب محیط زیست کشور پیشی گرفته‌اند؟

به نظر من دو گروه در تخریب محیط زیست کشور نقش آفرین هستند؛1- مردمانی که اهمیتی به حفظ محیط زیست نمی دهند و طبیعت را به مثابه سطل زباله ای بیش در نظر نمی گیرند!!! 2- برخی مدیران و کارشناسان سازمان هایی نظیر محیط زیست، جنگلبانی، بخشداری ها، شهرداری ها، فرمانداری ها، استانداری هاو ... که با لابی گری افراد قدرتمند و صاحب زر و زور و حتی سازمان های پر نفوذ و قدرتمند، بدون در نظر گرفتن نگاه کارشناسی و بی توجه به آمایش سرزمین مجوزهایی به اسم توسعه و پیشرفت صادر می کنند که نتیجه ای جز تخریب و از بین بردن سرزمینمان در ابعادی گسترده در پی ندارد.

با جستجوی گزاره #تخریب_محیط_زیست_ایران در گوگل به عمق فاجعه زیست محیطی در کشور تا حدودی پی می بریم... از بین رفتن جنگل ها، خشک شدن رودخانه ها، سربرآوردن هزاران ویلا در مناطق کشاورزی و زمین های حاصلخیز، احداث کارخانه ها بدون در نظرگرفتن شرایط محیطی، کوه خواری و....

● با توضیحات مختصری که ذکر شد، به اعتقاد من نقش گروه دوم در تخریب محیط زیست بیش از گروه اول است. نظر شما چیست؟

photo_2018-04-16_13-37-25

●● پی نوشت؛

عکس بالا، نیلکوی سابقا زیبا و سرسبز در حدفاصل شهر گالیکش و کلاله در استان گلستان که با موافقت سازمان های مرتبط بدون در نظر گرفته شدن شرایط محیطی، مجوز احداث کارخانه سیمان به مالکان آن داده می شود که در دل زیباترین منطقه استان و حاصلخیز ترین زمین های کشاورزی پنجه کریه کارخانه را بر چهره زیبای این کوه بکشند و به اسم توسعه آن کنند که نباید بکنند و چنین است که تخریب های با مجوز، فاجعه آمیزترین تخریب ها در برابر تخریب گروه اول است.

پایین عکس در سمت راست، نمایی از کارخانه سیمان است که با نام پیوند، در حال رقم زدن به فاجعه زیست محیطی در آن منطقه است.

در سمت چپ نیز نمایی از زباله هایی که مردم در محیط زیست رها می کنند، مشاهده می کنید، کدام خطرناکتر است؟


منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمد
|
United Kingdom
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
با سلام خدمت آقای دکتر و همشهریان عزیز . احداث کارخانه سیمان در این مکان بدترین طرح به لحاظ اقتصادی و محیط زیستی بوده چرا که اگر در این کوهپایه زیبا با توجه به اینکه در مسیر مشهد قرار داشته یک مرکز تفریحی با تلکابین و... مشابه نمک آبرود تاسسیس شود از نظر درآمدزایی و اشتغال صدها برابر بهتر از کارخانه سیمان بوده و از همه مهمتر باعث تخریب جنگل و آزار همشهریان (بعلت غبار سیمان وخاک) نیز نمیشود. امیدوارم مسوولین امر عنایت کافی جهت برداشته شدن کارخانه از دامنه این کوه زیبا را بفرماییند.
علی از گالیکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
کارخانه سیمان پیوند گلستان جنگل زیبای دامنه نیلکوه را تراشیده.و باعث آلودگی هوا و گرد و غبار در سطح شهر شده است.این کارخانه هیچ مزیتی برای منطقه نداشته و فقط باعث ویرانی منطقه شده است.انتظار میرود مسوولین چشمشان را روی این فاجعه نبندند و این کارخانه ویرانگر را از این شهر دور کنند.
یسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
فقط یه نفر به من بگه کی این کارخونه رو اینجا ساخته .یه بیسواد هم میدونه نباید کاری کرد جنگل خراب شه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان