تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

کاهش زمان حضور مردم و سرعت عمل کارها در کلانتری‌ها

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ناجا با توجه به راهبرد جامعه محوری و مردم مداری حرکت می کند، افزود: در بخش تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی های وسیعی انجام شده است.

رویداد۲۴-رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ناجا با توجه به راهبرد جامعه محوری و مردم مداری حرکت می کند، افزود: در بخش تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی های وسیعی انجام شده است.سردار "حسین رحیمی"  با اشاره به طرح تحول کلانتری ها، گفت: کلانتری ها از مهم ترین ارکان نیروی انتظامی محسوب می شوند  به گونه ای که می توان گفت همه ماموریت های ناجا در کلانتری ها مستتر است.

وی  با تاکید براینکه نیروی انتظامی قصد بهبود خدمات پلیسی را دارد، خاطرنشان کرد: شاید بتوان بیش از ۱۲۰ نوع ماموریت ناجا را در این رابطه سرشماری کرد، از سوی دیگر با توجه به روند جامعه و تغییر و تحولات آن، بایستی در ارائه خدمات، تحول ایجاد کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به دیدار دو سال پیش فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکید معظم له بر ایجاد تحول اساسی در حوزه خدمت رسانی کلانتری ها به مردم، بیان کرد: بخش اصلی سرانگشتان ناجا، کلانتری ها محسوب می شوند، برهمین اساس طرح تحول در کلانتری را آغاز کردیم؛ این طرح ابعاد مختلفی از جمله خوشایند سازی ، ایجاد فضا ، امکانات مورد نیاز و بهبود فرایند های انجام کار مردم را بخشی از فرایند این تحول دانست .

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد : کاهش زمان حضور مردم و سرعت عمل کارهای آنها در کلانتری ها خاصه در تشکیل پرونده و ارسال به مقامات و مراجع قضائی از دیگر ابعاد انجام طرح تحول در کلانتری ها است.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات مشاوره ای و مراجعه مردم به کلانتری ها در بسیاری مراجعات نیازی به تشکیل پرونده و ارسال آن برای مراجع قضائی نیست، ادامه داد: راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها، در کاهش آمار ارجاع پرونده ها از کلانتری ها به مراجع قضائی بسیار تاثیر گذار بوده به گونه ای که حدود 30 درصد از  مراجعات مردمی به کلانتری ها با همین فرایند بدون ارجاع به مقام قضائی به مشکلاتشان رسیدگی می شود.

سردار رحیمی با اشاره به بهره مندی از خدمات الکترونیک در طرح تحول کلانتری ها، عنوان کرد: هدف ما این است خدمات مطلوبتری را با سرعت و کیفیت بهتری به مردم ارائه دهیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ناجا با توجه به راهبرد جامعه محوری و مردم مداری حرکت می کند، گفت: در بخش تعالی رفتار و استاندارد سازی، رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی را از مدت ها پیش آغاز کرده ایم و اولین دوره  آن چند روز گذشته در کلانتری ها به اتمام رسیده همچنین در بخش تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی های وسیعی انجام شده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان