تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

سید حسن نصرالله: جرم ما این است که برای دفاع از اراضی و حاکمیت خود سلاح برمی داریم

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع انتخاباتی این حزب در شهر صور در جنوب لبنان گفت: فرزندان امام موسی صدر در جنبش امل و حزب الله بودند که مقاومت را تا پیروزی پیش بردند.

رویداد۲۴-سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع انتخاباتی این حزب در شهر صور در جنوب لبنان گفت: فرزندان امام موسی صدر در جنبش امل و حزب الله بودند که مقاومت را تا پیروزی پیش بردند. نصرالله که به صورت ویدیو کنفرانس برای هزاران شرکت کننده در این تجمع انتخاباتی، سخنرانی می کرد، تصریح کرد: جرم ما این است که برای دفاع از اراضی و حاکمیت خود سلاح حمل می کنیم. مقاومتی که آرزوی سید شرف الدین و امام موسی صدر بود هم اکنون به قدرت واقعی تبدیل شده است و دشمن روی آن حساب زیادی باز می کند. به سید شرف الدین می گویم پس از این روزی نخواهد آمد که منطقه جبل عامل ذلت را ببیند. به امام موسی صدر می گویم که مقاومتی که پایه گذاشتی ای سید و امام من، توان، قدرت، تکنولوژی و موشکهایی در اختیار دارد که هر هدفی در رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

وی افزود: مقاومت با جانفشانی های فراوان به دست آمده است و هرگز آنرا رها نخواهیم کرد. مقاومت کرامت وعزت ما است.

نصرالله گفت: روز ششم ماه مه، روز رای دادن شماست و پیامی به دنیاست. ما در سراسر جنوب مقاومت را رها نمی کنیم و از آن چشم پوشی نمی کنیم. در ششم ماه مه به جنبش امل و الوفاء رای ممی دهیم به آینده و وفاداری به شهیدان و امام موسی صدر. در تاریخ جنوب لبنان از سال ۱۹۲۰ صلح با عزتی به اندازه ای که در ۱۲ سال گذشته بوده، وجود نداشته است.

وی گفت: بخش کشاورزی و صنعتی در بدترین حالت است و زیرساختها با وجود صرف میلیاردها در وضع خوبی به سر نمی برند. تیم که پرونده اقتصادی را از چند دهه قبل در اختیار داشته شکست خورده عمل کرده است. دولت باید چشم انداز اقتصادی روشنی داشته باشد تا کشور به سوی پرتگاه حرکت نکند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: پس از انتخابات پارلمانی آماده بررسی راهبردی دفاعی هستیم و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اولین کسی بود که این راهبرد را مطرح کرد. از دولت می خواهیم که با فساد مبارزه کند.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است حدود دو هفته دیگر (شانزدهم اردیبهشت) برگزار شود.

583 نامزد در قالب 77 لیست در 15 حوزه انتخاباتی برای تصاحب 128 کرسی پارلمان لبنان با هم رقابت می کنند.

حزب الله 13 کاندیدا را معرفی کرده است که با کاندیداهای جنبش امل و احزاب و شخصیت های نزدیک به این دو حزب در قالب لیست های مشترک در حوزه های مختلف ائتلاف کرده اند.

شعار انتخاباتی حزب الله «دفاع می کنیم و می سازیم» (نحمی و نبنی) است.

خبر تکمیل می شود

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان