تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
نوبخت تشریح کرد؛

ماجرای انتقادهای اخیر روحانی از برخی مدیران دولت

سخنگوی دولت تاکید کرد: باتوجه به شوکی که به بازار ارز وارد شد ما قول دادیم که مهار شرایط را انجام دهیم و قصدمان محدود کردن مردم نیست، بلکه مهار شرایط و شفاف‌سازی است
رویداد۲۴- محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص پیشنهاد ملی آب گفت: کارگروه ملی آب که ریاست آن بر عهده وزیر نیرو است باتوجه به تنش آبی در کشور این پیشنهاد را داد، هیات وزیران برای این کار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تصویب کردند که سازمان برنامه و بودجه ۹۰۰ میلیارد تومان آن را می‌دهد و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی این بودجه تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حال که با کاهش نزولات  آسمانی رو به رو هستیم همراهی و همدلی هم‌وطنان عزیز می‌طلبد. خدا را شکر در چند روز گذشته نزولات آسمانی بر سر ما فرود آمد اما باید کاهش مصرف را رعایت کنیم.

نوبخت در خصوص تراز بازرگانی در سال گفت: واردات ما دو میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار بود و صادرات ما ۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بود که صادرات ۷\۷ درصد است و تراز صادرات ما مثبت بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره نوسانات ارز گفت: از ۸ اردیبهشت برای ۱۵ هزار و ۴۰۳ قلم کالا ۳ میلیارد و ۴۳۳ هزار میلیون یورو با نرخ ۴ هزار ۲۰۰ تخصیص داده شده است.

قصدمان محدود کردن مردم نیست

وی ادامه داد: ما انتظار داریم سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات نظارت داشته باشند و هیچ توجیهی پذیرفته نیست. حال که دولت برای کالاهای اساسی و دارو که با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ وارد می‌شود، این شرایط را در نظر گرفته نباید این اقلام قیمت بالاتر عرضه شود.

نوبخت تاکید کرد: باتوجه به شوکی که به بازار ارز وارد شد ما قول دادیم که مهار شرایط را انجام دهیم و قصدمان محدود کردن مردم نیست، بلکه مهار شرایط و شفاف‌سازی است.

سخنگوی دولت خاطر‌نشان کرد: اگر معامله‌ای در بازار انجام شود با نرخ‌هایی غیر از نرخ‌های اعلام شده، نباید به کل اقتصاد تعمیم داده شود و از نظر ما خارج از این چارچوب غیرقانونی است.

نوبخت با بیان این که وظیفه ماست که مردم را در سختی قرار ندهیم، گفت: ما برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم می‌گیریم .

ارائه تنخواه به وزارت آموزش و پرورش در آستانه هفته معلم

او در ادامه با اشاره به هفته معلم اظهار داشت: هر سال هفته معلم بنا بر ضرورت پرداخت‌هایی داریم ، روز گذشته هم با وزیر محترم آموزش و پروش صحبت کردیم و مقرر شد با تنخواهی که به آموزش و پرورش داده می‌شود، حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت پرداخت شود.

نوبخت یاد آور شد: سال گذشته بعداز پرداخت‌ها به آموزش و پرورش به من اطلاع دادند که ۹۸ میلیارد تومان از حق الزحمه معلمان پرداخت نشده سریع به سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت دادم و مسئولان امر هم  توبیخ شدند که چرا باوجود پرداخت دولت این مبلغ پرداخت نشده است؟

سیستمی را طراحی کردیم که فرار مالیاتی نداشته باشیم


وی درباره سیاست‌های مالیاتی داریم گفت: ما باید افرادی که از درآمد بیشتری دارند اخذ مالیات بیشتری داشته باشیم و اشخاصی که کمتر درآمد دارند کمتر دریافتی داشته باشیم.

نوبخت تصریح کرد: کسانی هستند که از چتر مالیاتی فرار می کنند ، اما ما سیستمی را طراحی کردیم که افراد دیگر نتوانند این کار را انجام دهند.

سرنوشت قرارداد بویینگ

وی در خصوص سرنوشت قرارداد بوئینگ و خرید هواپیما اظهار داشت: تا جایی که می دانم برای واردات هواپیما که به روش اجاره به شرط تملیک بود، تعدادی هواپیما وارد شد . تا این زمان وزارت راه چیزی را منعکس نکردند، پیگیری می‌کنم که مشکلی وجود دارد یا خیر.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه اسرائیل بامداد امروز به حلب و حماه حمله کرده و شنیده شده 18 ایرانی هم در این حمله شهید شدند این تعداد را تایید می‌کنید و اینکه آیا ایران واکنشی نسبت به این حمله خواهد داشت، گفت:  از جزئیات نکته‌ای که گفتید بی‌خبرم، قطعا وزارت خارجه موضع کشورمان را اعلام می‌کند.

ماجرای انتقادهای اخیر روحانی از برخی مدیران دولت

نوبخت درباره انتقاد رئیس‌جمهور به برخی از مدیران و آیا این نقدها زمزمه تغییر برخی از مدیران است، عنوان کرد: برخی ممکن است نگران باشند که کاری انجام نشود، برخی به دلیل توانایی‌ها در مهار مشکلات ممکن است بگویند بگویند نگران نباشیم ما با برنامه‌های خود می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

او افزود: در هیات دولت داشتیم افرادی را که می‌گفتند مشکلات را حل می‌کنند ولی شش ماه بعد مشاهده می‌کردیم که اتفاقی نیفتاده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور بسیار آدم زیرکی هستند از مدیران خود شناخت دارد و اگر نیازی به تغییر و اصلاح باشد در هر شرایطی انجام می‌دهد، این رفتار ناشی از تعهد اخلاقی رئیس‌جمهور است و باتوجه به پیمانی که سال گذشته با مردم بسته‌اند، پیگیر مطالب هستند.

نوبخت ادامه داد: مشکلات زیاد است و باید برطرف شود، در حال حاضر هم اطلاعی ندارم که تغییراتی در کابینه در حال رخ دادن است.

درباره مباحث دفاعی با کسی مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی دولت درباره صحبت رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور فرانسه و این که گفت‌وگو بین دو رئیس‌جمهور در خصوص برجام بوده است، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه بسیار فعال است، قصد این تماس این بوده است که می‌خواستند گزارش دیدار را با ترامپ بدهند و قصدشان بیان نوع نگاه‌ها و متغییرها بود، چیز متفاوتی از گذشته نبود پاسخ ایران مشخص است.

 وی تاکید کرد: موضع ما در برجام مشخص است ، برجام یک سند است و هیچ سند دیگری نیست. مسائل موشکی جزء مواضع نظامی ماست. ما با کشورهای منطقه بر سر تروریسم بحث می‌کنیم. ما درباره مباحث دفاعی با کسی مذاکره نمی‌کنیم. ما یک کشور مستقل هستیم و یک آزمون ۴۰ ساله را پشت سر گذاشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص عوارض خروج از کشور گفت: اصلاحاتی در این امور انجام شده است، قصد دولت از مباحث عوارض شامل دانشجویان نمی‌شود که دچار مشکل شوند. کارگروهی وجود دارد که اوضاع را رصد می‌کند و بانک مرکزی برای پرداخت‌ها برنامه مشخص دارد.

برای جدا نشدن حجتی از دولت مقاومت می‌کنیم


نوبخت در واکنش به گزینه شهرداری از میان دولتی‌ها اظهار داشت: ما به شورای شهر اعتماد داریم و اگر بخواهند گزینه‌ای از دولت داشته باشند قطعا با آن‌ها همکاری خواهد شد و حضور شهردار در جلسات دولت نشان می‌دهد که با آن‌ها همکاری داریم و مهندس حجتی یکی از گزینه‌های مطرح است که از جنس کشاورزان و بسیار مثبت است که از دست دادن او در کابینه دولت درست نیست و برای آن مقاومت می‌کنیم و انسان‌های شریف دیگری در لیست نامزدهاست که ان‌شاءالله از آن ها استفاده شود تا تقویت شهرداری تهران آسیبی به بخش دیگری نزند.

ادامه دارد ..
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان