تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مکارم حسینی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

اولویت اولم، حمل و نقل است/ منطقه ۱۲ قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده تاریخی دارد

سمیع الله حسینی مکارم در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر برنامه اول خود را رسیدگی به موضوع حمل و نقل خواند و گفت: اولویت دوم محیط زیست و آلودگی هوا و اولویت سوم برنامه من مسئله فرهنگی و اجتماعی است.
رویداد۲۴ سمیع الله حسینی مکارم در نشست امروز کمیسیون فرهنگی شورای شهر شرکت کردند و به سوال‌های اعضا پاسخ داد.

حق شناس: یکی از اتفاقاتی که در  دوره پنجم شورا  مورد توجه است رویکرد مشارکت جویانه اعضا است. انتخاب اقایان مکارم و افشانی نشان از تعهد به  عمل و  عهد شورا و پاسداشت رای و اعتماد مردم بود. امروز از کارشناسان کمیسیون هم دعوت کردیم که در جلسه حضور داشته باشند.

مسجدجامعی: تهران پایتخت فرهنگی منطقه محسوب می‌شود

مسجدجامعی: تهران فقط پایتخت سیاسی نیست، ایران کشور نخست منطقه است و تهران پایتخت فرهنگی منطقه محسوب می‌شود. باید به این‌ جایگاه در مدیریت تهران اهمیت داده شود. نکته دوم‌ اینکه هر چه به اقتصاد بیشتر اهمیت بدهیم، حوزه فرهنگی و اجتماعی تحت الشعاع قرار می‌گیرد. ما سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی را به چوب حراج گذاشته‌ایم و باید سیاستی اتخاذ کنیم که فضاهای فرهنگی تحت تاثیر قرار بگیرد.

خلیل‌آبادی: به مسئله میراث فرهنگی رسیدگی شود

دو دغدغه اساسی دارم. مسئله میراث فرهنگی و دیگر  مسئله شهر ری می‌باشد. رسیدگی به این‌ دو موضوع در برنامه‌های آتی شهردار تهران حائز اهمیت است.

فخاری: فرهنگ به‌ کالای لوکس تبدیل نشود


موضوع فرهنگ نباید به‌ کالای لوکس تبدیل شود. فرهنگ پولی شده است. اگر بخواهیم شهروند خلاق داشته باشیم و اگر از منظر عدالت اجتماعی هم به موضوع نگاه کنیم، باید در راستای فراگیر شدن فرهنگ اقدام کنیم. اگرچه این موضوع شاید وظیفه شهرداری نباشد، اما باید از نمونه‌های موفقی مثال فعالیت‌های کانون پرورش فکری استفاده کرد.

مکارم حسینی: اولویت اول من موضوع  حمل و نقل است

اولویت اول من موضوع  حمل و نقل است که برای  شهر تهران یک نیاز اساسی است، اولویت دوم محیط زیست و آلودگی هوا  و اولویت سوم مسئله فرهنگی و اجتماعی است.

تهران شهر تاریخی است و ما باید مشخصات فرهنگی تاریخی داشته باشیم. بسیاری از ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی از بین رفته‌اند و باید احیاء شوند.

منطقه ۱۲ قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده تاریخی دارد

منطقه ۱۲ قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت شده تاریخی دارد. رود دره ها را اگر بتوانیم پهنه اقتصادی کنیم و سپس بهره برداری فرهنگی کنیم، بسیار عالی است.

مال‌ها زندگی مردم را به هم ریخته‌اند

در آسیب‌های اجتماعی اولویت بالای ماست و همکاری دیگر دستگاه‌ها را هم باید جلب کنیم. مال‌ها در تهران زندگی مردم را به هم ریخته‌اند. به عنوان یک کانسپت اگر بیاییم و بتوانیم از باغچه‌های تهران درآمدزایی کنیم، بسیار عالی است. اقتصاد خلاق و پویایی در آن در برنامه‌های من قرار دارد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان