تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

سال‌ها طول می‌کشد تا بوکوحرام نابود شود

محمد ابن چامباس،نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در غرب آفریقا اظهار کرد، به رغم پیروزی‌ها در مبارزه با بوکو حرام، سال‌ها طول می‌کشد تا این گروه "به طور کامل نابود شود".

رویداد۲۴-محمد ابن چامباس،نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در غرب آفریقا اظهار کرد، به رغم پیروزی‌ها در مبارزه با بوکو حرام، سال‌ها طول می‌کشد تا این گروه "به طور کامل نابود شود". نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در غرب آفریقا و منطقه ساحل گفت: بوکو حرام ثابت کرده گروهی است که می‌تواند دوباره برگردد. چیزی که ما می‌بینیم این است که بوکو حرام به بخشی از شبکه تروریسم بین‌المللی تبدیل شده است.

چامباس این اظهارات را در حاشیه نشست منطقه‌ای دو روزه چاد بیان کرد که طی آن، کشورهای نیجریه، نیجر، چاد و کامرون به بررسی همکاری‌های منطقه‌ای برای ثبات، ایجاد صلح و دوام توسعه در منطقه می‌پردازند.

این در حالی است که دولت نیجریه و ارتش این کشور، به رغم حملات اخیر افراطگرایان اصرار دارند که جنگ با بوکو حرام به پایان رسیده است.

به گفته چامباس، شبه‌نظامیان افراطگرا هنوز تمایل دارند که در این منطقه حکومت تشکیل دهند.

وی افزود: تا زمانی که آنان به طور کامل شکست نخورده‌اند، روشن است که در بخش‌هایی حضور دارند.

طی ۹ سال فعالیت بوکو حرام، دست کم ۲۰ هزار تن کشته شده‌اند. چامباس درباره فعالیت نیروهای مشترک چند ملیتی موسوم به "MNJTF" گفت: قطعا از این گروه می‌خواهیم در مبارزه با بوکو حرام هوشیار بماند. نمی‌توانیم فرض کنیم که این گروه به طور کامل شکست خورده و از آن مطمئن باشیم. 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان