تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

یادداشت اینستاگرامی سیدحسن خمینی به مناسبت روز پدر

 رویداد24-یادگار حضرت امام، نوشت: برای من که از آغازین سال‌های جوانی و در حالی که تنها بیست و سه سال داشتم، آنچه باقی مانده تنها «خاطره پدر» است، شیرین‌ترین چیز، سخن گفتن از اوست.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

 «السلام علیک یا امیر المؤمنین یا علی ابن ابی طالب (ع)

فردا روز پدر است. طبیعی است که همه در این روز، بیش از هر زمانی، پدران خود را گرامی داریم و اگر سر بر تیره تراب نهاده‌اند، آنان را به فاتحه‌ای یاد کنیم.

برای من که از آغازین سال‌های جوانی و در حالی که تنها بیست و سه سال داشتم، آن‌چه باقی مانده تنها «خاطره پدر» است، شیرین‌ترین چیز، سخن گفتن از اوست. روشن است که امام همه هویت نسل ماست و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و به همین جهت بود که اگر چه او خود برایمان «پدر بزرگ» بود ولی من هرگز در قامت او تنها یک «پدر بزرگ» را نمی‌دیدم؛ همه چیز خود را می‌دیدم و همه چیز خود را می‌جستم. اما باید اذعان کنم که بعد از او و در کنار او و در سایه او، پدرم برایم همه چیز بود، چنان‌که اکنون نیز در نظرم چنین است. نمی‌دانم چرا همیشه احساس می‌کنم پدرم مظلوم بود و شاید این احساس را برخی دیگر هم داشته باشند. همیشه احساس می‌کنم حرف‌های ناگفته‌اش باقی ماند و در عین حال گاهی فکر می‌کنم شاید اگر می‌ماند بیش از پیش آزار می‌دید.

درگذشت ناگهانی و نامترقّبه‌اش هنوز داغ پایدار خانه ماست.

آن زلیخا از سپندان تا به عود

نام اشیا، جمله، یوسف کرده بود

* این عکس را با دوربین «کانون‌ای اِی وان» گرفتم. یادش به خیر با آن دوربین خیلی عکس گرفتم و خوب هم می‌گرفتم. از معدود عکس‌هایی است که امام در آن برای تصویر برداشتن درنگ کردند. امام خیلی روی خوش به عکس گرفتن نشان نمی‌دادند. تصویر گویای آن است که زمستان و یا اواخر پاییز برداشته شده است. ١٣۶٧. جماران

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان