تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

جریانِ انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان باید در سایر بخش ها گسترش یابد

وزیر آموزش و پرورش در جمع منتخبین صندوق ذخیره فرهنگیان انتخابات اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را نوعی جریان سازی برای تقویت مشارکت معلمان در سیستم سازی دانست و بر توسعه آن برسایر بخش ها تأکید کرد.

رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش در جمع منتخبین صندوق ذخیره فرهنگیان انتخابات اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را نوعی جریان سازی برای تقویت مشارکت معلمان در سیستم سازی دانست و بر توسعه آن برسایر بخش ها تأکید کرد.سیدمحمدبطحایی در جمع اعضای منتخب استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: آغاز انتخابات هیئت امنا با نگرانی های بسیاری همراه بود، اما امروز خوشحالم که ۳ نفر از اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با رأی مستقیم فرهنگیان انتخاب می شوند.

وی نیروی انسانی را مهم ترین عامل تحول در هر سیستم و سازمانی دانست و تصریح کرد: باتوجه به اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان هاست، ‌منابع انسانی در این دستگاه به مراتب با اهمیت تر از سایر دستگاه ها و سازمان هاست.

بطحایی ادامه داد: هرچند تجهیزات، فضا وسایر امکانات در تحول نقش دارند، اما اهمیت نیروی انسانی قابل قیاس با سایر عوامل نیست.

وی با اشاره به اندیشه های صاحب نظران تربیتی، خاطرنشان کرد: دانش و مهارت های لازم و داشتن انگیزه لازم برای به کارگیری مهارت ها، ۲ عامل اساسی و اصلی تحول در هر مجموعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حاشیه دیدار با معلمان در هفته قبل اذعان کرد: ایشان بر اجرای سند تحول تأکید کردند.

وی ادامه دا: تا زمانی که معلمان ۲ ویژگی دانش و مهارت را نداشته باشند، تحولی صورت نمی گیرد، کشورهای پیشرفته، همچنین ۲ ویژگی یعنی داشتن صلاحیت و مهارت و  داشتن انگیزه به کارگیری مهارت تحولاتی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کردند و برای توسعه دست یافتند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان