تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

جايزه 150هزار دلاري پنتاگون به هكرها

رویداد24-وزارت دفاع آمريكا 'پنتاگون' براي هكرهاي شناسايي كننده مشكلات امنيتي وب سايت‌هايش جايزه 150 هزاردلاري تعيين كرده است.

  به گزارش   ABC News ، هك كردن سايت هاي وابسته به وزارت دفاع آمريكا معمولا نتيجه اي جز زندان ندارد، اما اين وزارتخانه آمريكايي قصد دارد برنامه اي موسوم به Hack the Pentagon را براي اهداي جايزه به هكرهاي سايت هاي خود به اجرا درآورد.
 
اجراي اين برنامه از امروز آغاز شده و تا 12 ماه مه (26 ارديبهشت) ادامه خواهد داشت، هكرها طي اين فرصت مي‌توانند آسيب پذيري‌هاي سايت‌هاي مختلف وابسته به پنتاگون را شناسايي و به وزارت دفاع آمريكا اعلام كرده و 150 هزار دلار جايزه دريافت كنند.
 
كساني كه تمايل به مشاركت در اين برنامه داشته باشند بايد قبل از حضور در آن مجموعه اي از كنترل ها و بررسي ها را پشت سر بگذارند، به گفته سخنگوي وزارت دفاع آمريكا تاكنون بيش از 500 نفر به اين برنامه پيوسته‌اند.
 
بر اساس اين گزارش، اين نخستين بار است كه يك نهاد دولتي فدرال در امريكا چنين برنامه اي را براي شناسايي آسيب پذيري هاي خود در حوزه فناوري به اجرا مي گذارد.
 
هكرهاي مشاركت كننده در اين طرح در يك دوره محدود و كنترل شده قابليت دسترسي به سيستم هاي رايانه اي را خواهند داشت كه البته اينها از جمله سيستم هاي فوق محرمانه پنتاگون محسوب نمي شوند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هک ، هکر ، پنتاگون ، امنیت
نظرات شما
پیشخوان