تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

صدور قرار بازداشت 101 افسر ترکیه ای به اتهام 'همکاری با گولن

روزنامه خبر تورک چاپ ترکیه اعلام کرد که دادستان کل آنکارا قرار بازداشت 101 افسر و درجه دار نیروی هوایی از جمله یک سرتیپ را به اتهام 'همکاری با گروه گولن' صادر کرد.

رویداد۲۴-روزنامه خبر تورک چاپ ترکیه اعلام کرد که دادستان کل آنکارا قرار بازداشت 101 افسر و درجه دار نیروی هوایی از جمله یک سرتیپ را به اتهام 'همکاری با گروه گولن' صادر کرد.

دادستان کل آنکارا در راستای تحقیقات و دستگیری عوامل فعال گروه گولن در داخل نیروهای مسلح ترکیه، قرار بازداشت 101 نفر از افسران عالیرتبه نیروی هوایی از جمله یک سرتیپ و پنج سرهنگ را صادر کرد که در پی آن تاکنون 33 نفر از متهمان در پایتخت ترکیه دستگیر شده اند.

به نوشته این رسانه، ماموران پلیس امنیت آنکارا با همراهی ماموران مبارزه با ترور، ماموران مبارزه با جرایم سازمان یافته و ماموران مبارزه با قاچاق در پی دستور دادستان کل آنکارا، از صبح امروز عملیات دستگیری متهمان را در سراسر شهر آغاز کرده اند.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

برچسب ها: ترکیه ، بازداشت ، گولن ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان