تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

اخراج طراح کاریکاتور نتانیاهو از روزنامه آلمانی "زود دویچه"

در روزنامه "زود دویچه" آلمان کاریکاتوری از نتانیاهو چاپ شد که او را با موشکی در دست در حال خواندن ترانه در "یوروویژن" نشان می‌دهد. به دنبال انتشار این کاریکاتور طراح آن امکان ادامه کار با این روزنامه را از دست داد.

رویداد۲۴-در روزنامه "زود دویچه" آلمان کاریکاتوری از نتانیاهو چاپ شد که او را با موشکی در دست در حال خواندن ترانه در "یوروویژن" نشان می‌دهد. به دنبال انتشار این کاریکاتور طراح آن امکان ادامه کار با این روزنامه را از دست داد.

اخراج طراح کاریکاتور نتانیاهو از روزنامه آلمانی

در صفحه "نظرات" روزنامه زود دویچه ‌چاپ آلمان در روز سه‌شنبه گذشته (۱۵ مه) با کاریکاتوری از نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مواجه می‌شوید که او را در لباس نتا بارزیلای، خواننده اسرائیلی نشان می‌دهد. خواننده‌ای که در مراسم امسال "یورویژن" اول شد. نتانیاهو موشکی با ستاره داوود در دست دارد که در حال پرتاب آن است. او در بلندگو می‌گوید: «سال دیگر در اورشلیم»، جمله‌ای که یهودیان در نیایش‌های خود و روزهای تعطیل تکرار می‌کنند.

دیتر هانیتش، کاریکاتوریست باسابقه این روزنامه به خاطر طرح یاد شده دیگر اجازه ادامه همکاری با زود دویچه را ندارد. تحریریه روزنامه روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۷ مه) در این باره گفته است:

«علت این امر تفاوت دیدگاه عمیق میان آقای هانیتش و تحریریه بر سر کلیشه‌های ضد یهودی در یک کاریکاتور است». تحریریه اضافه کرده است که این موضوع نه تنها در کاریکاتوری که او کشیده، بلکه در گفت‌وگو با او نیز خود را نشان داده است. این روزنامه حالا قصد دارد روند انتشار کاریکاتورهای خود را مجددا مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم تغییراتی در آن به وجود آورد.

فلیکس کلاین، مسئول مبارزه با یهودی‌ستیزی دولت آلمان درباره این کاریکاتور به روزنامه "بیلد" گفته است: «این کاریکاتور طراحی‌های غیرقابل تحمل تبلیغاتی دوران ناسیونال سوسیالیسم را القا می‌کند.

او هم‌چنین گفته است که با این "کاریکاتور بی‌مزه" هرگونه انتقاد موجهی نسبت به اقدامات دولت اسرائیل بی‌ارزش می‌شود. در خود تحریریه "زود دویچه" نیز نسبت به انتشار یا عدم انتشار کاریکاتور نتانیاهو اختلاف نظر وجود داشته است. ولفگانگ کراش، سردبیر روزنامه گفته است که تردید درباره انتشار چنین کاریکاتوری در عمل درست از آب درآمد، زیرا ما پس از آن با موجی از انتقاد در شبکه‌های اجتماعی روبرو شدیم.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان