تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

خروج نظامی ایران و حزب‌الله لبنان از سوریه قابل بررسی نیست

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، موضوع خروج یا ماندن نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه قابل بررسی نیست.

رویداد۲۴-معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، موضوع خروج یا ماندن نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه قابل بررسی نیست.«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، عقب‌نشینی یا ماندن نیروهای هم‌پیمان از جمله نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان مسئله‌ای است که مربوط به دولت سوریه است و این مسئله نیز قابل بررسی نیست.

فیصل المقداد تأکید کرد که هر وجب از خاک سوریه تحت کنترل دولت قرار خواهد گرفت و این تصمیم نیز مورد حمایت دوستان و سازمان ملل متحد است.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، تصریح کرد: «دولت سوریه نمی‌‌خواهد کردها یا عرب‌ها یا آشوری‌ها یا قومیت‌های دیگر به درجه‌ای از دشمنی با وطن‌شان برسند و در راستای طرح‌های اسرائیلی و غربی که علیه منافع سوریه است، گام بردارند. آنها باید این حقیقت را بدانند».

وی متذکر شد: «نیروهایی که بدون موافقت دولت سوریه وارد این کشور شده‌اند، نیروهای اشغالگر هستند که در سوریه از تروریسم مستقیما حمایت می‌کنند.»

المقداد درباره تصمیم آمریکا به خارج کردن نیروهای خود از سوریه و جایگزین کردن «ارتش عربی» در این کشور، گفت که آمریکا می‌خواهد نیروهای عربی را وادار به درگیری با دمشق کند و این مسئله‌ای بسیار خطرناک است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان