تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

محبوب‌ترین اعضای شهر در توئیتر/ کارگزارانی‌ها توئیت نمی‌کنند

از میان اعضای شورای شهر، الهام فخاری، ناهید خداکرمی و محمدجواد حق شناس فعال‌ترین کابران توئیتر در شورای شهر هستند و از آن سو آرش میلانی کم‌کارترین عضو شورای شهر در توئیتر است.
فخاری، خداکرمی و حق شناس محبوبترین اعضای شورای شهر در توئیتر

رویداد۲۴ سیاستمداران برای معرفی بهتر خود نیاز به استفاده از رسانه دارند. یکی از بهترین رسانه‌ها نیز شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از سیاستمداران دنیا اتفاقا به اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی واقف هستند و صفحات آنها به خصوص در توئیتر، محلی برای بسیاری اظهارنظرهای حساسیت برانگیز است.

هرچند شبکه اجتماعی توئیتر در ایران فیلتر است اما در شورای شهر تهران هجده نفر از اعضای از توئیتر برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند. محسن هاشمی، شهربانو امانی دو عضو کارگزاران در شورای شهر، و همچنین حسن رسولی و محمد علیخانی هنوز از این شبکه استفاده نمی‌کنند. در این گزارش وضعیت صفحه توئیتر این هفده نفر را به اجمال بررسی کرده‌ایم:

1- الهام فخاری یکی از حرفه‌ای‌ترین توئیت‌نویسان شورای شهر، درباره بسیاری مسائل اظهار نظر می‌کند و مرتب گزارش کار می‌دهد. سربرگش تصویری از شوراست که گویا رای او با اکثریت تفاوت داشته و مطلبی درباره مرحوم طالقانی را هم پین کرده است. او ده هزار و پانصد فالوئر دارد.

2- ناهید خداکرمی به اظهار نظرهای خاص درباره حقوق زنان مشهور است که مباحث جدی آن توئیتر در جریان است و توانسته به حد زیادی در توئیتر موفق شود. تصویر سربرگ او عکسی از یک زن در حال سنگ نوردی است. او ده هزار و دویست دنبال کننده دارد.

3- محمدجواد حق‌شناس فعالترین کاربر توئیتر است. هم تویئت زیاد دارد و هم مطالب دیگران را زیاد بازنشر می کند و منشن می‌کند. چه درباره مسائل سیاست داخلی و چه درباره مسائل شورای شهر. او تصویری از برج آزادی را در سربرگ خود قرار داده است و ده هزار و صد نفر دنبال کننده دارد.

4- حجت نظری از جوانان اعتماد ملی است که به شدت در توئیتر طرفدار دارد و اظهار نظرهای او با استقبال کاربران مواجه می شود. حمایت های او از کروبی در توئیتر، نظری را به چهره خاص شورا تبدیل کرده است. صفحه او هشت هزار و پانصد فالوئر دارد.

5- احمد مسجد جامعی، کم کار، گزیده گوی و البته قدیمی است. سربرگ او تصویر میدان آزادی است. او بعضی اظهار نظرهای خاص خود را در توئیتر انجام می دهد مثل توئیتی که درباره استعفا از ستاد شورایاری ها بود. مسجد جامعی حدود هشت هزار و سیصد فالوئر دارد.

6- علی اعطا سخنگوی شوراست و شاید به همین دلیل مطالب او در توئیتر خوب دیده می‌شود. او صرفا درباره تصمیمات کلی شورا توئیت می‌کند و اظهار نظر شخص یا ریتوئیت دیگران در مطالب او جایی ندارد. صفحه او هفت هزار و دویست دنبال کننده دارد و اعطا نیز حدود 400 نفر را دنبال می کند.

7- زهرا نژادبهرام هم تصویر میرور شده خود را بر سربرگ توئیتر قرار داده است. او بیشتر درباره مسائل روز اظهار نظر می کند و با وجود فعالیت کم، مخاطبان خوبی دارد. نژاد بهرام حدود هفت هزار دنبال کننده دارد.

8- مرتضی الویری تصویری از تهران و برج میلاد بر صفحه خود گذاشته است. او نیز اظهار نظرهایی درباره شورای شهر و البته مسائل ملی دارد. از سپنتا نیکنام تا کاووس سید امامی. الویری کم کار اما صریح است و حدود پنج هزار و ششصد فالوئر دارد.

9- مجید فراهانی هم از قدیمی های توئیتر است و زمانی که دبیرکل حزب ندا بود هم صفحه او دیده می شد. او از اظهارات تنش زا اجتناب می کند و حدود پنج هزار و سیصد فالوئر در توئیتر خود دارد.

10- محمد سالاری در صفحه توئیتر خود بیشتر درباره مسائل تخصصی مهندسی و معماری می نویسد. او هم از اعضای قدیمی شورا است و قدیمی بودن به شهرت او کمک کرده است. سربرگ او تصویری از دوره فعلی شوراست. او پنج هزار و صد فالوئر دارد.

11- افشین حبیب زاده جز کم کارهای توئیتر است. آخرین توئیت او مربوط به مراحل اولیه انتخاب شهردار تهران است که او از محسن هاشمی حمایت کرده بود. تصویری از شب تهران سربرگ صفحه اوست و حدود 4300 فالوئر دارد.

12- زهرا صدراعظم نوری هم جز کم کارهای توئیتر است. گاهی گزارش کار و گاهی ریتوئیت دیگران عمده فعالیت او را تشکیل می دهد . تصویری از خودش هم سربرگ صفحه اوست. او حدود 3500 فالوئر دارد.

13- صفحه محمود میرلوحی ظاهرا توسط خود او اداره نمی‌شود و بعد از انتخابات شوراها هم این صفحه به روز نشده است. با این حال صفحه او 1600 فالوئر دارد.

14- بهاره آروین هم از غیر فعالان توئیتر است. گاهی گزارشی از شورای شهر می‌دهد و حدود 800 نفر او را دنبال می‌کنند.

15- حسن خلیل آبادی تصویری از دیدارش با مرحوم هاشمی رفسنجانی را در سربرگ صفحهاست. حدود هفتاد نفر را دنبال نفر او را دنبال می‌کند و حدود 700 نفر او را دنبال می‌کنند.

16- ابراهیم امینی فعالیت چندانی در تویتر ندارد. او هم گاهی حاشیه هایی بر تصمیات شورای شهر می نویسد. تنها 185 نفر او را دنبال می کنند.

17- آرش میلانی هم فعالیت بسیار کمرنگی در توئیتر دارد و تنها 112 نفر او را دنبال می کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان