تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

واکنش جنجالی آقای نماینده به خبر تجاوز!

پس از رسانه‌ای‌شدن خبر تجاوز به یک دختر افغانستانی خردسال در خمینی‌شهر، سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم اين منطقه در مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای عجیب خطاب به رئیس سازمان بهزیستی کشور، از او خواست به دلیل رسانه‌ای‌شدن این خبر از سوی رئیس اورژانس اجتماعی کشور، برای برکناری این مسئول اقدام کند.

رویداد۲۴-پس از رسانه‌ای‌شدن خبر تجاوز به یک دختر افغانستانی خردسال در خمینی‌شهر، سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم اين منطقه در مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای عجیب خطاب به رئیس سازمان بهزیستی کشور، از او خواست به دلیل رسانه‌ای‌شدن این خبر از سوی رئیس اورژانس اجتماعی کشور، برای برکناری این مسئول اقدام کند.

ابطحی در نامه خود به انوشیروان محسني بندپی نوشت: «همان‌طور که مستحضرید، آقای جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور، در اقدامی ناشیانه مسئله تجاوز به دختر افغانی در شهرستان خمینی‌شهر را رسانه‌ای کرد، حال آنکه معلوم نیست تجاوز حتمی باشد.

معلوم نیست [متجاوزان] چند نفر بوده‌اند، ثالثا معلوم نیست تبعه چه کشوری بوده‌اند، رابعا معلوم نیست انگیزه‌های عامل یا عاملین در صورت صحت ماجرا، چه بوده است. متأسفانه دشمنان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) از فرصت سوءاستفاده کرده، در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، اسلام، پیامبر، اهل‌بیت، امام خمینی و رهبری و مردم شهیدپرور استان را آماج افترا و لجن‌پراکنی قرار داده‌اند. لذا مستدعی است نسبت به برکناری فوری ایشان از سمت ریاست اورژانس اجتماعی کشور اقدام و نتیجه را جهت کاهش التهاب و تنش در شهرستان رسانه‌ای فرمایید». دلیل خواسته نماینده‌ خمینی‌شهر از رئیس سازمان بهزیستی برای برکناری رئیس اورژانس اجتماعی، مصاحبه او و تأیید ماجرای خمینی‌شهر بود. رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی، این خبر را تأیید کرده بود.

او روز شنبه (۱۲ خرداد) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفته بود: «مورد کودک‌آزاری مربوط به دختربچه‌ای افغان است که هفته گذشته در حالی که در مقابل خانه مشغول بازی بوده، از سوی سه مرد متجاوز ربوده و پیکر نیمه‌جان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود».

انتشار این نامه البته موجی از واکنش‌ها و انتقادات را هم در رسانه‌ها و هم میان کاربران عادی شبکه‌های اجتماعی و هم مسئولان به دنبال داشت، محمود صادقی، نماینده مجلس، در توییتر خود دراین‌باره نوشت: «از نامه همکارم آقای سیدجواد ابطحی، نماینده محترم خمینی‌شهر، به رئیس سازمان بهزیستی متعجب شدم». محمود صادقی پس از آن در تويیتی دیگر با اشاره به محمدجواد ابطحی نوشت: «ایشان همین الان با بنده تماس گرفت و ضمن تأیید انتساب نامه به خود، با شدت و حدت از مضمون آن دفاع کرد؛ اینکه هنوز کمّ و کیف موضوع معلوم نیست و رسانه‌ای‌کردن آن موجب نگرانی خانواده‌ها و سوءاستفاده ضدانقلاب شده، مخصوصا اینکه محل جنایت شهری است که به نام امام‌خمینی است».

دیگر نماینده مجلس، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده اشنویه و نقده، نیز در واکنش به این نامه در توییتر خود این‌طور نوشت: «آقای ابطحی مهم نیست متجاوزین به انسانیت چند نفر بودند، تجاوزشونده‌ و متجاوز اهل کجا بودند، مهم این است تجاوز به انسانیت در کشوری رخ داده که من و شما در آن مسئولیم».

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، نیز در واکنش به این نامه در توییتر خود چنین توییتی را پست کرد: «در انتظار پاسخی محکم و درخور از سوی دکتر محسني بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در دفاع از همکار وظیفه‌شناس خود و تنویر فکر نماینده بی‌اطلاع نسبت به حوزه انتخابیه و وظیفه نمایندگی خواهم ماند». در همین حال، صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان، یکشنبه ۱۱ خرداد در صفحه فیسبوک خود نوشته است برای پیگیری جدی ماجرای تجاوز به بهاره پنج‌ساله در خمینی‌شهر، «هدایات لازم را به نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در تهران» داده است.

سفارت افغانستان در تهران نیز اعلام کرده «درباره پیگیری این واقعه تکان‌دهنده» یادداشتی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی سپرده شده است. مسئولان سفارت افغانستان در تهران همچنین به رسانه‌ها گفته‌اند کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز پرونده بهاره را پیگیری می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهاجران افغان
نظرات شما
پیشخوان